28 شهریور 1403 ساعت 19:54

با همکاری مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس و شتاب‌دهنده جهش، رقابت بذرپاشان به‌منظور شکوفایی شتاب‌دهنده‌ها و جذب سرمایه‌گذاری برگزار شد.

دیروز، سه شنبه 27 شهریور 1403، خانه کارمان لواسان میزبان رقابت بذرپاشان بود. این رقابت با همکاری مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس و شتاب‌دهنده جهش و با حضور کارآفرینان شاخص برگزار شد و هدف آن، شکوفایی شتاب‌دهنده‌ها و جذب سرمایه‌گذاری است. در ابتدای این رویداد، آقای مهدی عظیمیان، مدیر مرکز شتاب‌دهی پارک پردیس به روند شکل‌گیری مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک پردیس اشاره کرد و گفت این مرکز در دولت یازدهم و با هدف تغییر پارادایم دانشگاهی از تربیت کارمند به کارآفرین و همچنین کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار، تاسیس شد.

رقابت بذرپاشان

عظیمیان در ادامه افزود پر کردن خلا کارآفرینی کشور و ترویج فرهنگ آن که از قدیم در کشورمان وجود داشته، یکی از مهم‌ترین اهداف این مرکز شتابدهی محسوب می‌شود. همچنین کمک به ایجاد استارتاپ‌های پایدار مثل توسعه شتاب‌دهنده‌ها و مراکز کار اشتراکی از دیگر اهداف این مرکز به‌شمار می‌رود. وی اضافه کرد چنین رویدادهایی، موتور محرک اکوسیستم کارآفرینی هستند و ملاک ارزیابی پایداری اکوسیستم محسوب می‌شوند. افراد با حضور در رویدادهای کارآفرینی قادر خواهند بود توانایی‌های مورد نیاز را کسب کنند و تیم خود را با شبکه‌سازی ایجاد کنند و اتفاقات جدید با همین جوشش‌ها رقم می‌خورند.

مرکز شتاب‌دهی نوآوری پردیس به شکل‌های مختلفی مثل حمایت‌های مالی، حمایت اعتباری و معنوی و حمایت از حضور افراد در رویدادهای بین‌المللی از توانمندی‌های آنها، حمایت می‌کند. مهدی عظیمیان در خصوص آمارهای برگزاری رویدادها اظهار کرد تا به امروز بیش از ششصد رویداد در سراسر کشور با حمایت مرکز نوآوری شتاب‌دهی برگزار شده که در این رویدادها با بیش از 100 برگزارکننده و 1200 مربی و سخنران همکاری کرده‌ایم. او در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره فضاهای کار اشتراکی پرداخت و گفت:

هدف شکل‌گیری این فضاها، ایجاد محیط و فرآیندی است که به شکل‌گیری تیم‌های توانمند، کمک کند و آنها را به گام شتاب‌دهی هدایت کند. این مرکز تاکنون با تصویب دستورالعمل‌ها، تعریف شاخص‌ها و KPIها برای احراز صلاحیت، تخصیص کمک هزینه و امکان دانش‌بنیان شدن آنها از این فضاها حمایت کرده است.

رقابت بذرپاشان

به‌گفته مدیر مرکز شتاب‌دهی، تعداد فضاهای کار اشتراکی در ایران، 25 عدد است و تاکنون حدود 150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آنها انجام شده است. این فضاهای کار اشتراکی با متراژ بیش از 30 هزار متر به بیش از 5 هزار نفر، خدمات‌رسانی می‌کنند.

ارائه‌های شتاب دهنده‌ها در رقابت بذرپاشان

در ادامه این رویداد، شاهد ارائه دستاوردها و مبالغ مورد نیاز استارتاپ‌های تحت حمایت خود از سوی شتاب‌دهنده‌های منتخب بودیم. اولین شتاب‌دهنده، شتاب‌دهنده فناوری‌های مالی و نوآوری فعال در زمینه فناوری‌های مالی و بلاکچین بود. مهدی صداقت، مدیر و بنیان‌گذار خانه نوآوری، دومین ارائه این بخش را با موضوع تخصصی محتوا، بلاک‌چین و هوش مصنوعی داشت.

در ادامه، محمدحسین روحانی از شتاب‌دهنده گرین تک فعال در زمینه هوش مصنوعی، کلود، امنیت و تحولات مالی و سپس خانم مهرناز کمانگری، مدیرعامل هفت‌وهشت با حوزه تخصصی معماری و ساختمان به ارائه سخنرانی پرداختند. پنجمین ارائه به شتاب‌دهنده هنام فارمد فعال در سه بخش دارویی، مکمل‌ها و تجهیزات مبتنی بر فناوری‌های نوین اختصاص داشت و سپس مقبلی، مدیرعامل شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان کویر با حوزه تخصصی فناوری، ششمین ارائه را انجام داد. در نهایت نیز کاوه گودرزی، مدیرعامل جهش به مرور داستان شکل‌گیری جهش و همکاری‌های صورت گرفته در این مسیر پرداخت و شاهد رونمایی از جهش پارک به‌عنوان فضایی برای ارتباط و هم‌افزایی بیشتر اکوسیستم نوآوری در بستر اینترنت بودیم.

رقابت بذرپاشان

در انتهای رویداد رقابت بذرپاشان و پس از ارائه شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران حاضر در این رویداد، پیشنهاد سرمایه‌گذاری به مبلغ 71 میلیارد و 730 میلیون تومان را برای این شش شتاب‌دهنده، ارائه دادند.

همچنین بخوانید: در روز اول اینوتکس ۲۰۲۴ چه گذشت؟ در نهمین کمپ استارتاپی دیجی نکست مطرح شد: موج استارتاپی قدرتمندی در پیش است رویداد هم بند با همت مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد

source

توسط expressjs.ir