29 شهریور 1403 ساعت 10:53

یمن به جمع کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک پیوست. این خبر از طریق حساب رسمی استارلینک در ایکس منتشر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری یمن مانیتور، دولت یمن طی نشستی به ریاست نخست‌وزیر این کشور، موافقت خود را با راه‌اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور اعلام کرد. این تصمیم نشان‌دهنده‌ عزم دولت برای بهبود زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت است.

در جلسه مذکور، سازمان کل مخابرات یمن گزارشی جامع از روند اخذ مجوز و جزئیات همکاری با شرکت استارلینک ارائه نمود. بر اساس این گزارش، کلیه مراحل قانونی و فنی جهت بهره‌برداری از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در یمن تکمیل گردیده است. این خبر نویدبخش دسترسی گسترده مردم یمن به اینترنت پرسرعت و باکیفیت است.

به زودی، کاربران در اکثر استان‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش استارلینک، به‌سادگی به تمام خدمات این شرکت دسترسی پیدا کنند. در این مراکز، علاوه بر خرید دستگاه‌های اصلی، مشتریان می‌توانند از خدمات کاملی شامل فعال‌سازی، پرداخت هزینه اشتراک و پشتیبانی فنی مستقیم بهره‌مند شوند.

اینترنت استارلینک

در جلسه مذکور، بر اهمیت ثبت رسمی دستگاه‌های استارلینک و ارائه اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران تاکید شد. هدف از این کار، پیشگیری از بروز هرگونه مشکل قانونی در آینده است. همچنین، به کاربران این امکان داده می‌شود تا قبل از آغاز دوره ثبت‌نام رسمی، نسبت به اصلاح وضعیت خود اقدام نمایند. این تحول نویدبخش آینده‌ای بهتر برای زیرساخت‌های اینترنتی یمن است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی مردم این کشور داشته باشد.

هزینه استفاده از اینترنت استارلینک در ایران

اخیراً خبرهایی درباره ورود ماهواره‌های استارلینک به ایران منتشر شده است. سعید سوزنگر، کارشناس فناوری اطلاعات، در مصاحبه‌ای با اشاره به واردات این ماهواره‌ها از کشورهای همسایه، از جمله امارات و کردستان، اعلام کرده است که استفاده از استارلینک در تهران هنوز به صورت گسترده رواج نیافته، اما ممکن است در آینده شاهد افزایش استفاده از آن باشیم. در حالی که قیمت واقعی این ماهواره‌ها حدود 550 تا 600 دلار است، اما در بازار داخلی برای خرید آن‌ها باید حدود 1500 تا 2500 دلار هزینه کرد.

وی با نگاهی به آینده ارتباطات ماهواره‌ای پیش‌بینی کرده است که در عرض دو سال آینده، با گسترش قابلیت اتصال ماهواره‌ای در تلفن‌های همراه، شاهد تحولی عظیم در این حوزه خواهیم بود. اگرچه احتمال ایجاد اختلالاتی از سوی وزارت ارتباطات ایران نیز وجود دارد، اما با توجه به پیچیدگی‌ها و هزینه‌های بالای این کار، بعید است که چنین اقدامی در عمل اجرا شود.

اگرچه صحبت‌های اخیر نشان می‌دهد که استقرار ماهواره‌های استارلینک در تهران هنوز در ابتدای راه است، اما نیاز به اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت در ایران، به ویژه با توجه به محدودیت‌های کنونی، باعث شده تا این فناوری پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه در کشور داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:

مومن نسب: استارلینک لولویی است که می‌‎خواهد پیشرفت ما در فضای مجازی را به چالش بکشد!

پیشنهاد دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی برای استفاده از اینترنت استارلینک

لیست گوشی‌هایی که بدون دیش به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند

source

توسط expressjs.ir