جوان آنلاین: به دنبال تصمیم رئیس‌جمهور روسیه درباره افزایش شمار نیرو‌های این کشور در جنگ با اوکراین، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که امریکا این موضوع را جدی تلقی خواهد کرد. 
فرمانده سامانه پدافند هوایی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که خدمه این سامانه به منظور رهگیری و نابودی جنگنده‌های اف – ۱۶ اوکراینی، آموزش‌های ویژه‌ای را گذرانده‌اند. وی درگفت‌وگو با «اسپوتنیک» گفت: «بله، ما کاملاً آماده‌ایم. در اصل من هیچ مشکلی در این مورد نمی‌بینم. خیلی راحت می‌توانیم با آن‌ها کنار بیاییم. ما به‌راحتی می‌توانیم آن‌ها را با ویژگی‌های‌شان شناسایی کنیم و به این هواپیما ضربه بزنیم. ما دوره‌های کاملی را برای مقابله با اف – ۱۶ گذرانده‌ایم و در اصل ۱۰۰درصد آماده هستیم.» یکی دیگر از افسران ارشد پدافند هوایی افزود: «سامانه‌های دفاع هوایی خاصی برای سرنگونی جنگنده اف – ۱۶ طراحی شده است.» همچنین، ولادیمیر پوتین روز دوشنبه تصمیم خود را در خصوص افزایش تعداد نیرو‌های مسلح روسیه به ۲میلیون و ۳۸۹هزار و ۱۳۰ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۵/۱ میلیون نفر نظامی هستند. در فرمان رئیس‌جمهور روسیه آمده است: «تعداد نیرو‌های مسلح روسیه ۲میلیون و ۳۸۹هزار و ۱۳۰ نفر افزایش می‌یابد که شامل یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرسنل نظامی است.» پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشینگتن تصمیم روسیه برای افزایش تعداد نیرو‌های مسلح این کشور را جدی می‌گیرد. پیش از این روسیه در دسامبر سال ۲۰۲۳ سطح کارکنان نیرو‌های مسلح این کشور را افزایش داد. در آن زمان تعداد کارکنان نیرو‌های مسلح روسیه به ۲میلیون و ۲۰۹ هزار و ۱۳۰نفر رسید که شامل یک میلیون و ۳۲۰ هزار نیروی خدماتی بود. 

 زمستان سخت پیش روی اوکراین
در چنین شرایطی، والدیس دومبروفسکی، معاون کمیسیون اروپا، افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا و اعضای این بلوک به اوکراین از آغاز جنگ این کشور با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به ۱۳۱ میلیارد دلار را تأیید کرد. موضوع حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین در مجمع عمومی پارلمان اروپا که پس از انتخابات ششم لغایت نهم ژوئن برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت. دومبروفسکی در نطق خود در این مجمع مدعی شد که اوکراین همچنان برای دفاع از خود به کمک نظامی نیاز دارد. وی با تأکید بر تداوم حمایت نظامی و مالی اتحادیه اروپا از اوکراین، هشدار داد که زمستان امسال برای آن‌ها آسان نخواهد بود، زیرا روسیه در حال حمله به منابع و زیرساخت‌های انرژی اوکراین است. او همچنین اضافه کرد که مجموع کمک نظامی این بلوک و اعضای آن به اوکراین به حدود ۱۱۸ میلیارد یورو رسیده است. دومبروفسکی با اشاره به اینکه ۵/۴۳ میلیارد یورو از این کمک‌ها، در حوزه نظامی است، یادآور شد که اتحادیه اروپا در نظر دارد ۱۵ هزار سرباز اوکراینی دیگر را تا پایان زمستان آموزش بدهد. به گفته وی، شمار سربازان آموزش‌دیده اوکراین در خاک اروپا در مجموع به ۷۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

source

توسط expressjs.ir