29 شهریور 1403 ساعت 07:33

شرکت سامسونگ الکترونیکس موفق شد در مسابقه جهانی طراحی برتر 2024 موسوم به IDEA، چهل و پنج جایزه را برای محصولات متنوع دریافت کند.

مسابقه جهانی طراحی برتر 2024 موسوم به IDEA 2024 برگزار شد و شرکت سامسونگ الکترونیکس توانست با دریافت 45 جایزه، خوش بدرخشد. از جمله این جوایز می‌توان به دو طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز به‌همراه 40 فینالیست اشاره کرد.

برنامه بین‌المللی طراحی IDEA، یکی از معتبرترین رویدادهای جهانی در حوزه طراحی صنعتی است که توسط انجمن طراحان صنعتی آمریکا (IDSA) برگزار می‌شود. این رقابت معتبر که از سال 1980 میلادی آغاز شده، با هدف شناسایی و تقدیر از برترین دستاوردهای نوآورانه در عرصه طراحی صنعتی، هر ساله برگزار می‌شود. در دوره اخیر این رقابت، آثاری در 20 دسته متنوع از جمله طراحی محصولات خانگی، فناوری‌های مصرفی و تعاملات دیجیتال مورد ارزیابی قرار گرفته و برگزیدگان نهایی معرفی شده‌اند. شایان ذکر است که هیئت داوران این رقابت، آثار ارسالی را بر اساس معیارهایی چون نوآوری در طراحی، بهبود تجربه کاربری، اثرات مثبت بر جامعه و سایر شاخص‌های مرتبط مورد داوری قرار داده‌اند.

طراحی محصولات و گوشی های سامسونگ، نمایشی از تحولات ارزشی این شرکت و نوآوری‌های فناورانه آن است که به‌واسطه تمرکز بر سبک زندگی مصرف‌کننده و ارتقای تجربه کاربری، در عرصه طراحی صنعتی متمایز شده و مورد توجه قرار گرفته است.

آقای تی ام رو، مدیرعامل مرکز طراحی سازمانی سامسونگ، در این خصوص اظهار کرد:

دریافت جوایز مذکور، گواهی بر تعهد راسخ این شرکت در جهت پیشرفت مستمر در حوزه طراحی و نوآوری است. ما همواره کوشیده‌ایم تا محصولات خود را مطابق با نیازها و انتظارات روزافزون مشتریان طراحی و تولید کنیم. در آینده نیز بر توسعه طراحی‌های بدیع و خلاقانه‌ای تمرکز خواهیم داشت که ضمن ارتقای کیفیت زندگی کاربران، ماهیت اصیل هر محصول را حفظ کنند.

دو مدال طلای سامسونگ در مسابقه جهانی طراحی برتر 2024

گلکسی AI UX:

رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی با ارائه قابلیت‌هایی نظیر ترجمه لحظه‌ای مکالمات صوتی، تولید خلاصه‌های هوشمند از یادداشت‌ها، ترجمه خودکار صفحات وب و شخصی‌سازی ارتباطات متنی، گامی نوآورانه در جهت ارتقای تجربه کاربری برداشته است. این رابط کاربری با هدف بهبود کیفیت زندگی کاربران، امکان برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد را در هر زمان و مکان فراهم آورده و به‌عنوان یک دستیار هوشمند در انجام فعالیت‌های روزمره کاربران ایفای نقش می‌کند.

با قابلیت مترجم یا Interpreter، موانع زبانی در مکالمات روزمره، از بین برده می‌شود. قابلیت ترجمه زنده یا Live Translate نیز تماس‌های صوتی را به‌صورت خودکار ترجمه می‌کند و قابلیت دستیار یادداشت یا Note Assist خلاصه‌های هوشمندی از یادداشت‌های شما را ایجاد می‌کند. با دستیار وبگردی یا Browsing Assist می‌توانید به‌آسانی صفحه‌های وب را خلاصه و ترجمه کنید و قابلیت دستیار چت یا Chat Assist نیز به شما کمک می‌کند تا پیام‌های خود را به زبانی که بیشترین راحتی را برایتان دارد، ارسال کنید.

سامسونگ مسابقه جهانی طراحی برتر 2024

طراحی پیشرفته ابزارهای جانبی لوازم دیجیتال خانه:

در چارچوب مفاهیم طراحی پیشرفته و با هدف ایجاد هویتی پایدار برای لوازم جانبی دستگاه‌های خانگی، سیستمی مبتنی بر سه ترکیب رنگ متفاوت به‌منظور تمایز و شناسایی آسان این محصولات ارائه شده است. این سیستم رنگ‌بندی که به‌ویژه در مورد فیلترهای مصرفی جاروبرقی‌ها و تصفیه‌کننده‌های هوا به‌کار گرفته شده است، با توجه به نیازهای نگهداری و روش‌های تصفیه هر محصول، به کاربران امکان می‌دهد تا به‌سادگی و دقت، لوازم جانبی مورد نیاز خود را تشخیص داده و انتخاب کنند. این رویکرد نوآورانه، ضمن تسهیل تجربه کاربری، به ایجاد نظم و انسجام در طراحی محصولات کمک شایانی می‌کند.

مدال نقره برای گلکسی زد فلیپ 5

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 از سری گوشی های تاشو این برند کره‌ای محسوب می‌شود که با فرم فکتور جدید و نمایشگر بزرگتر خود، تجربه کاربری شما را به حداکثر می‌رساند. این محصول در مسابقه جهانی طراحی برتر 2024 موفق به دریافت مدال نقره شد.

سامسونگ مسابقه جهانی طراحی برتر 2024

مدال‌های برنز برای طراحی‌های هماهنگ و سازگار

تبلت های سری گلکسی تب اس 9:

سری تبلت های سامسونگ Galaxy Tab S9، محصولاتی کاربردی و تبلت‌هایی با قابلیت حمل بسیار بالا و وزن بسیار سبک هستند که عملکرد قدرتمندی در حد و اندازه یک لپ تاپ را ارائه می‌دهند. این تبلت‌های نوآورانه به‌دلیل ساختار چندکاره، ابزارها و برنامه‌های پرقدرتی که ارائه می‌دهند، به مرکز بهره‌وری و کارایی روزانه شما تبدیل می‌شوند و به همین دلیل، مدال برنز مسابقه جهانی طراحی برتر 2024 به آنها تعلق گرفت.

سامسونگ مسابقه جهانی طراحی برتر 2024

قابلیت AI Vision Inside:

یخچال‌های چهار درب Bespoke 4-Door Flex با نمایشگر هوشمند AI Family Hub+ سامسونگ، به‌لطف قابلیت تشخیص مواد غذایی مبتنی بر هوش مصنوعی، گامی بزرگ در جهت مدیریت هوشمندانه مواد غذایی برداشته‌اند. این فناوری پیشرفته قادر است تا 33 نوع ماده غذایی تازه را هنگام ورود و خروج از یخچال شناسایی کرده و به‌طور خودکار لیست مواد غذایی موجود را به‌روزرسانی کند. با این قابلیت، کاربران می‌توانند به‌سادگی از موجودی مواد غذایی خود مطلع شده و در صورت نیاز، اقلام مورد نیاز را به لیست خرید خود اضافه کنند. این ویژگی هوشمند، تجربه کاربری را بهبود بخشیده و به مدیریت بهتر مواد غذایی و کاهش ضایعات کمک شایانی می‌کند.

سامسونگ مسابقه جهانی طراحی برتر 2024

فینالیست‌هایی برای طراحی محصول و طراحی تجربه کاربری

در مسابقه جهانی طراحی برتر 2024، شرکت سامسونگ علاوه بر کسب افتخاراتی نظیر مدال طلا و نقره و برنز، موفق شد با ارائه طیف گسترده‌ای از طرح‌های نوآورانه در حوزه تلویزیون، لوازم خانگی و تلفن‌های هوشمند، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از پیشگامان طراحی صنعتی در جهان تثبیت کند. این شرکت در مجموع موفق به کسب 45 جایزه معتبر شد که نشان از تعهد آن به خلق محصولات با طراحی متمایز و کاربرپسند دارد.

تلویزیون Neo QLED 8K: این تلویزیون برجسته با طراحی نامحدود Infinity Air به‌شکلی معلق در فضای اطراف به‌چشم می‌آید و به این ترتیب، تجربه‌ای فراگیر از محتواهای بصری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بلندگوی بی سیم Music Frame: بلندگوی بی سیم موزیک فریم از قابلیت‌های سفارشی‌سازی جذابی بهره می‌برد و به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌خوبی با محیط اطراف خود، هماهنگ می‌شود.

لباسشویی و خشک کن Bespoke AI Laundry Combo: این ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند و همه کاره، کاربری دو دستگاه را تنها در یک دستگاه به شما ارائه می‌کند.

قابلیت Easy Setting Box: کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند صفحه نمایش خود را به چندین بخش مجزا تقسیم کنند و عملکرد مولتی‌تسکینگ و بهره‌وری جریان کاری خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند. قابلیت مذکور به شما اجازه می‌دهد تا عملکرد همزمان یک کامپیوتر و یک نمایشگر هوشمند را فقط با استفاده از ماوس و بدون ریموت کنترل در اختیار داشته باشید.

نسخه سفارشی گلکسی زد فلیپ 5 با نام Maison Margiela: سامسونگ یک نسخه سفارشی از گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 را با نام Galaxy Z Flip 5 Maison Margiela عرضه کرد. این مدل با همکاری خانه مد پاریسی Maison Margiela طراحی شده و از الگوی دوخت متمایز در مرکز لولا بهره می‌برد که سبکی منحصربه‌فرد و ناتمام را به نمایش می‌گذارد. پوشش بیرونی بسته از جنس پارچه بافته شده از کاغذ است که محصول خلاقانه سامسونگ را به‌شکلی یکپارچه با زیبایی‌شناسی مد آتلیه Maison Margiela ترکیب می‌کند.

سامسونگ با ارائه طراحی‌های نوآورانه و به‌دلیل ارتقای سبک زندگی و تجربه کاربری مصرف‌کنندگان، موفق شد در مجموع این 45 جایزه را در مسابقه جهانی طراحی برتر 2024 موسوم به IDEA 2024 دریافت کند.

همچنین بخوانید: با سیر تحول لوازم خانگی سری Bespoke AI سامسونگ آشنا شوید محصولات سامسونگ موفق به کسب ۷۵ جایزه در رقابت طراحی سال ۲۰۲۴ شدند نگاهی به ساختار درونی گوشی های تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

source

توسط expressjs.ir