تولید محتوا
راه حل خنک کننده فن روی یک تراشه xMEMS
xMEMSA از آنجایی که فضای خنک‌کننده حالت جامد به گرم شدن ادامه می‌دهد – شرکت‌های جدیدی برای کمک به خنک کردن چیزها وارد بازار می‌شوند. xMEMS شرکتی است که از سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده است و با بلندگوهای میکرو و فناوری‌های دریچه آکوستیک فعال، بازار صدا را مختل کرده است. با این حال، این شرکت کشف کرده است که از همین IP می توان برای کمک به خنک کردن ریزتراشه ها با یک راه حل حالت جامد که از محرک های پیزو استفاده می کند، استفاده کرد.
خنک‌سازی همچنان یک مشکل برای صنعت موبایل است، به‌ویژه که دستگاه‌های بیشتری از محاسبات هوش مصنوعی بیشتری بهره می‌برند. امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌هایی که به صورت غیرفعال خنک می‌شوند، برای پخش گرما در سراسر بدنه دستگاه و استفاده از قاب یا بدنه دستگاه برای خنک کردن آن، به محفظه‌های بخار بزرگ و لوله‌های حرارتی وابسته هستند. با اتخاذ روشی دیگر، برخی از تولیدکنندگان مانند Red Magic دارای فن های خنک کننده فعال 20000 دور در دقیقه هستند که کار را انجام می دهند اما صدای زیادی ایجاد می کنند و مصرف برق را افزایش می دهند. با این حال، این فن‌ها نتایج واقعی را ارائه می‌کنند و مانند سایر گوشی‌های هوشمند در طول جلسات طولانی‌مدت بازی، دریچه گاز نمی‌گیرند. در تصویر بزرگ‌تر، در حالی که خنک‌سازی غیرفعال خوب است، خنک‌کننده فعال همیشه بهتر است و از ایجاد گاز جلوگیری می‌کند و در عین حال عملکرد پایدارتری را در اکثر دستگاه‌ها تضمین می‌کند.
رویکرد XMEMS به CoolingNow xMEMS امیدوار است با راه حل خنک کننده فعال مبتنی بر نیمه هادی xMEMS خود، راه حل های خنک کننده حرارتی و خنک کننده غیرفعال، از جمله محفظه های بخار و پخش کننده های حرارتی گرافیتی را جایگزین کند. اگر این آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که شرکت دیگری به نام Frore Systems وجود دارد که کاری مشابه را برای بخش رایانه شخصی انجام می دهد. فناوری AirJet فرور همچنین از سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (فناوری که نام xMEMS را به آن داده است) با غشاهای ارتعاشی استفاده می‌کند که جت‌های ضربانی هوا را ایجاد می‌کنند که روی سطح داغ می‌روند تا آن را خنک کنند.
راه حل xMEMS، که خود شرکت مستقیماً آن را با پیشنهاد Frore Systems مقایسه می کند، راه حل بسیار کوچکتری نسبت به محصول اصلی AirJet Frore است. راه حل xMEMS 9.3mm x 7.3mm x 1mm است، در حالی که AirJet Mini Slim (کوچکترین Frore) 27.5mm x 41mm x 2.8mm است. بر اساس این ابعاد و عملکرد خنک‌کننده، xMEMS می‌گوید محصولش ۱۶ برابر در جریان هوا در هر حجم کارآمدتر است در حالی که از یک دهم توان استفاده می‌کند. در حالی که راه حل Frore می تواند تا 5 وات TDP را خنک کند، برای رسیدن به آن تا 1 وات انرژی مصرف می کند – که به نظر من برای بسیاری از محصولات موبایل بسیار نازک و سبک، توان بسیار زیادی است. با این حال، xMEMS عدد کاملی را در TDP به من ارائه نداد که راه حل دو تراشه XMC-2400 آن بتواند آن را خنک کند.
اندازه واقعی تراشه خنک کننده xMEMS در مقایسه با سکه سکه ایالات متحده نشان داده شده است
xMEMSMORE FOR YOU’Agatha All Along’ 2-Part Series Premium Review: I am Cautiously Optimistic WNBA Playoffs 2024 Series Odds, Matchups and Performances to watch and wager. کاهش نرخ نیم درصدی فدرال رزرو به معنای نگرانی است بسته به کاربرد خاص و نیازهای خنک کننده، در دو نسخه با تهویه بالا و با تهویه جانبی عرضه می شود. xMEMS همچنین از رویکرد چند تراشه‌ای استفاده می‌کند که تراشه خنک‌کننده جدا از کنترل‌کننده است که ولتاژهای محرک MEMS را در داخل تراشه تنظیم می‌کند. این محصول هنوز نهایی نشده است، اما انتظار می رود تأثیر ناچیزی بر طراحی PCB هر دستگاهی که از آن استفاده می کند، داشته باشد.
با این حال، عاقلانه است که این قابلیت را در جای دیگری مانند SoC ادغام کنیم تا طراحی سیستم را کمتر پیچیده کنیم. نکته مثبت این است که راه حل خنک کننده xMEMS دارای گواهی IP58 است، بنابراین می تواند دستگاه را بدون به خطر انداختن مقاومت در برابر آب خنک کند. این شرکت تولید خود را در دو منبع تولید در TSMC و بوش تامین می کند تا اطمینان حاصل کند که ظرفیت کافی برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان بالقوه را دارد.
برنامه های فعلی و آینده در حالی که xMEMS هنوز هیچ مشتری برای اعلام ندارد، به نظر می رسد که SSD ها و فضای ذخیره سازی برای xMEMS و Frore میوه بسیار کم ارزشی هستند. علاوه بر این، احتمالاً اجتناب‌ناپذیر است که xMEMS با سازندگان گوشی‌های هوشمند کار کند، اگرچه آنها همچنین دارای سیستم‌های بسیار پیچیده‌تر و زمان طولانی‌تری هستند. xMEMS می گوید که نمونه هایی از XMC-2400 را در سه ماهه اول سال 2025 در اختیار مشتریان بالقوه قرار خواهد داد، بنابراین احتمالاً تا پایان سال 2025 یا اوایل سال 2026 آن را در دستگاه های تجاری نخواهیم دید.
ورود xMEMS به بازار خنک‌کننده حالت جامد، بازاری را که Frore ایجاد کرده است، تأیید می‌کند، و صادقانه بگویم، خوشحالم که می‌بینم راه‌حل بسیار کوچک‌تری برای استفاده‌هایی وجود دارد که فناوری Frore هنوز نمی‌تواند به آن بپردازد. با رشد هوش مصنوعی و تمامی پردازنده‌های جدید که هنوز به نتیجه نرسیده‌اند، راه‌حل‌هایی مانند xMEMS که مشکلات خنک‌کننده‌ای را که امروزه بسیاری از دستگاه‌ها دارند، حل می‌کنند، بیشتر خواهد شد.
Moor Insights & Strategy مانند همه شرکت‌های تحقیقاتی و تحلیلی صنعت فناوری، خدمات پولی را به شرکت‌های فناوری ارائه می‌دهد یا ارائه کرده است. این خدمات شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل، مشاوره، مشاوره، محک زدن، همسان سازی خرید و حمایت های ویدیویی و سخنرانی است. از میان شرکت‌هایی که در این مقاله ذکر شد، Moor Insights & Strategy در حال حاضر یک رابطه تجاری پولی با Frore Systems دارد (یا داشته است).
Anshel SagFollowing

توسط expressjs