28 شهریور 1403 ساعت 20:00

معاون علمی رئیس جمهور بر ضرورت همکاری گسترده و هماهنگ دستگاه‌های دولتی برای تدوین مقررات مؤثر در حوزه رمزارز و بلاکچین تاکید کرد.

معاون علمی رئیس جمهور از تدوین لایحه‌ای برای ساماندهی بازار رمز ارزها و بلاکچین خبر داد و به رایزنی‌های جدی برای حل مشکلات این حوزه اشاره کرد.

حسین افشین در نشست هم‌اندیشی قانون‌گذاری حوزه ارز دیجیتال، به چالش برجسته شدن معایب فناوری‌ها در کشورمان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در ایران، اغلب اوقات جنبه‌های منفی فناوری‌ها پررنگ‌تر دیده شده و همین امر باعث می‌شود تا از مزایای ارزشمند آن‌ها غافل شویم.

وی بیان کرد که نباید فقط به دنبال ایرادگیری از پدیده‌های جدید باشیم. مخصوصاً در حوزه پول و اقتصاد، باید با احتیاط عمل کنیم و ضمن حفظ حاکمیت پولی کشور، با نهادهایی مثل بانک مرکزی و وزارت اقتصاد همکاری کنیم تا همه چیز سرجای خودش بنشیند.

رمزارز و بلاکچین

ضرورت اجماع ملی برای قانون‌گذاری رمزارز و بلاکچین

افشین با اشاره بر اهمیت تعامل دو طرفه با بانک مرکزی، بر لزوم تدوین قوانین جامع و شفاف در حوزه رمزارز و بلاکچین تأکید کرد. وی عنوان کرد که ما باید با ارائه تصویری واقع‌بینانه از رمزارزها، فضای گفت‌وگو و همکاری را در این حوزه گسترش دهیم. ما متعهد هستیم که با رایزنی‌های گسترده در سطح دولت، به یک اجماع ملی در خصوص قانون‌گذاری رمزارزها برسیم. بدون شک، همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها برای حل چالش‌های پیش‌رو و ایجاد یک اکوسیستم رمزارزی پایدار و شفاف، ضروری است. افشین همچنین بر لزوم شنیدن دغدغه‌های بانک مرکزی و تلاش مشترک برای حل آن‌ها اشاره کرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور عنوان کرد که مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک نهاد دولتی می‌تواند از این حوزه حمایت کند و کار را برای فعالان این عرصه آسان‌تر کند. ایشان قول دادند که با برگزاری جلسات مختلف، به یک دیدگاه مشترک برسند و تلاش کنند تا تغییرات مثبتی در این حوزه ایجاد شود.

در گجت نیوز بخوانید: آیا ارز دیجیتال سولانا در آستانه یک رالی صعودی است؟ آینده قیمت بیت کوین از زبان تحلیلگران برجسته بازار تحرکات مثبت نهنگ‌های شیبا اینو؛ آغاز یک رالی صعودی

source

توسط expressjs.ir