لوتوس برای آینده تمام الکتریکی خود برنامه‌های بزرگی دارد. برای نمایش این برنامه‌ها، این شرکت اخیراً یک مدل مفهومی جدید به نام «تئوری 1» معرفی کرده است. این یک ماشین اسپرت دو در با 987 اسب بخار قدرت، سیستم چهار چرخ محرک و وزنی کمتر از 3500 پوند است.

تئوری 1 قرار است نمایانگر طراحی آینده لوتوس باشد. گفته می‌شود که این طراحی از مدل اسپریت الهام گرفته شده است؛ نمای زاویه‌دار تیز به یک جلو پنجره مشخص با چراغ‌های بومرنگ‌شکل باریک ختم می‌شود. این خودرو شکلی دارد که به طراحی موتور وسط اسپریت اشاره می‌کند، اما قسمت عقب کاملاً متفاوت است، با چراغ‌های عقب فوق‌العاده نازک، اسپویلر بلند قابل جمع شدن و دیفیوزر بزرگ. جالب‌ترین بخش آن درها هستند که با حرکتی معکوس به سمت عقب و بالا باز می‌شوند، شبیه به درهای «Koenigsegg» با سیستم «dihedral synchro-helix».

Lotus Theory 1

Lotus Theory 1

در پایه تئوری 1، یک شاسی کربنی با سه صندلی قرار دارد: یک صندلی مرکزی برای راننده و دو صندلی در دو طرف برای سرنشینان، که مشابه چیدمان صندلی‌های مک‌لارن F1 است. اما شباهت‌ها به همین‌جا ختم می‌شود. فضای داخلی دارای یک نمایشگر هد-آپ و صفحه‌نمایش‌های کنار هر ستون A به‌جای آینه‌های جانبی است. نکته عجیب‌تر این است که در داخل صندلی‌ها، درها و فرمان پادهای بادی تعبیه شده‌اند که برای ماساژ سرنشینان و ارائه بازخورد لمسی به راننده استفاده می‌شوند. حتی در هر یک از پشت‌سری‌های صندلی‌ها بلندگوهایی با استفاده از ساختار مشبک چاپ سه‌بعدی جاسازی شده است.

جالب‌ترین قسمت داخل کابین تئوری 1 دکمه‌های «درخواست‌شونده» آن است. این دکمه‌ها از طریق چیزی که به‌عنوان «پارچه واکنشی» توصیف شده، روی سطوح کابین شکل می‌گیرند؛ این دکمه‌ها در زمان نیاز ظاهر و در صورت عدم نیاز ناپدید می‌شوند.

فاکوندو گوتیرز، مدیرعامل شرکت MotorSkins، که پشت این تکنولوژی است، به وایرد گفت: «[تکنولوژی] فقط وقتی شما به آن نیاز دارید وجود دارد و سپس ناپدید می‌شود، مثل دکمه‌های درخواست‌شونده. به‌عنوان مثال، شما در حال رانندگی هستید و ماشینی از پشت به شما نزدیک می‌شود. [پارچه صندلی] می‌تواند یک ضربه آرام به شانه شما بزند. یا زمانی که تماس تلفنی دارید، دکمه‌ای برای پاسخ به تماس ظاهر می‌شود.»

در قلب تئوری 1 یک باتری 70 کیلووات ساعتی قرار دارد که لوتوس امیدوار است تا 250 مایل برد را ارائه دهد. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که این خودرو می‌تواند در کمتر از 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 200 مایل بر ساعت خواهد بود. قدرت 987 اسب بخاری این خودرو به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سوپراسپرت الکتریکی دیگر لوتوس، Evija با 2000 اسب بخار قدرت است. این خودرو همچنین حدود 660 پوند سبک‌تر از Evija است، که نوید بازگشت شرکت به اصول اساسی خود یعنی ماشین‌های اسپرت سبک‌وزن را می‌دهد، حداقل در مقایسه با دوره خودروهای الکتریکی سنگین.

بن پین، معاون طراحی لوتوس، به وایرد گفت: «ما در دوره‌ای از حداکثرگرایی بودیم، جایی که همه سعی داشتند از یکدیگر پیشی بگیرند. فکر می‌کنم به نقطه‌ای رسیدیم که در اصطلاحات سبک‌شناسی و نمایش تکنولوژی به یک سطح ثابت رسیده‌ایم. ما با این خودرو وارد رقابت‌های عددی دیوانه‌وار نیستیم.»

source

توسط expressjs.ir