جوان آنلاین: معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، بار دیگر در تل‌آویو و قیساریه تظاهرات کردند؛ اعتراضاتی که حالا بعد از حمله موشکی یمنی‌ها به تل‌آویو رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی درخواست کرده که روزانه علیه کابینه نتانیاهو انجام شود. به رغم تخریب بی‌سابقه زیرساخت‌های غزه و کشتار بیش از ۴۰ هزار فلسطینی، امیت هالوی، عضو کمیته امور خارجی و امنیت کنست (پارلمان اسرائیل) گفته که ارتش اسرائیل نتوانسته نه یک گردان و نه حتی یک گروهان را در رفح شکست دهد. 
هزاران شهرک‌نشین و خانواده‌های اسرای صهیونیست شنبه شب با در دست داشتن عکس‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه، تابلونوشته‌ها و سر دادن شعارهایی، امضای توافق مبادله اسیران با مقاومت فلسطین، کناره‌گیری کابینه نتانیاهو و برگزاری زودهنگام انتخابات در فلسطین اشغالی را خواستار شدند. رسانه‌های عبری با پخش تصاویری از تظاهرات در برابر منزل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شهرک قیساریه در نزدیکی تل‌آویو، گزارش کردند که معترضان، راه را بستند و مانع خروج بنیامین نتانیاهو از منزلش شدند. همچنین دیروز، تنها ساعاتی بعد از حمله موشکی یمنی‌ها به تل‌آویو، «یائیر گولان» رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی موفقیت‌آمیز نیرو‌های مسلح یمن به تل‌آویو، کابینه بنیامین نتانیاهو را شکست خورده توصیف کرد و افزود: این کابینه کاملاً بی‌خاصیت و شکست خورده، اسرائیل را به جنگ ابدی می‌کشاند. او در صفحه ایکس نوشته که کابینه بی‌خاصیت نتانیاهو به جای بستن جبهه‌های جنگ، اسرائیلی‌ها را برای همیشه به جنگ و درگیری داخلی و لبه پرتگاه می‌کشاند و تأکید کرده که تظاهرات روزانه علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با هدف سرنگونی کابینه او انجام شود. 
به رغم اصرار نتانیاهو بر تداوم جنگ که تا کنون منجر به ویرانی بی‌سابقه غزه و شهید شدن بیش از ۴۰ هزار فلسطینی شده، روایتی که منتقدان نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واقعیت‌های جنگ ارائه می‌کنند، بسیار متفاوت است. به گزارش ایسنا، امیت هالوی، از اعضای کمیته امور خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در مقاله‌ای که آن را وب‌سایت شبکه ۷ تلویزیون این رژیم منتشر کرد، نوشت: «ارتش اسرائیل نه یک گردان را شکست داد و نه حتی یک گروهان را، اما چرا ارتش اسرائیل هر بار باز هم تصمیم می‌گیرد واقعیت را به مردم نگوید؟ می‌خواهم واقعیت‌هایی را که به عنوان یکی از اعضای کمیته امور خارجی و امنیت می‌دانم و همه اعضای حماس که در رفح حضور دارند هم از آن مطلع هستند، بیان کنم.» او گفت: «اولاً، دست‌کم ۸ هزار نیروی حماس و جهاد اسلامی در رفح وجود داشتند (چه بسا به دلیل تمرین‌ها و جذب نیرو که در رفح انجام شد و پیوستن آن‌ها از گردان‌های شمال غزه، بسیار بیشتر بودند)، بر این اساس حتی اگر همانگونه که سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد، ۲ هزار نیروی حماس در رفح کشته شده باشند (البته تعداد واقعی بسیار کمتر است)، این حداکثر ۲۵درصد نیرو‌های آن است.»
 این عضو کنست گفت دوماً در رفح ده‌ها کیلومتر تونل زیر زمین وجود دارد، بنابراین تخریب ۱۳کیلومتر آن که بیشترش در منطقه فیلادلفیا و اطراف آن بوده است، درصد بسیار کمی از بخش جنوبی شهر رفح را تشکیل می‌دهد. هالوی افزود: «مورد سوم اینکه، ذخیره مهمات در رفح بسیار بالاست و انبار‌های زیرزمینی در ساختمان‌هایی هستند که ارتش اسرائیل وارد آن‌ها نمی‌شود، بر این اساس آن مقدار سلاحی که ارتش اسرائیل پیدا کرده، در مقایسه با انبار حماس بسیار کوچک است. بنابراین حتی در اصطلاح فرهنگ لغت ارتش اسرائیل که می‌گوید تصمیم به نابودی ۶۰ درصد نیروی دشمن را دارد، ما فاصله زیادی با اتخاذ چنین تصمیمی داریم.»
هالوی ادامه می‌دهد: «ارتش اسرائیل نه یک گردان و نه حتی یک گروهان را در رفح شکست داد و نیرو‌های حماس به دلایل تاکتیکی به نقاط دیگری عقب‌نشینی کرده و در میان ساکنان غیرنظامی که خانواده‌های بیولوژیک و محیط زندگی عادی آن‌ها را تشکیل می‌دادند، مخفی شدند، اما در واقع آن‌ها به هیچ جایی نرفتند و این عقب‌نشینی نبوده بلکه بخش جدایی‌ناپذیری از جنگ چریکی است.»

source

توسط expressjs.ir