بازار گوشی‌های تاشو راه درازی را طی کرده است و گوشی Samsung Galaxy Z Fold 6 و گوشی Google Pixel 9 Pro Fold ظاهری براق و قدرتی برجسته را به رخ کشیدند. اما برند دیگری قرار است این بازار را با محصول جدید خودش تکان بدهد. هواوی (Huawei) قرار است یک گوشی تاشو با قابلیت سه لایه را بسازد که همه درباره آن صحبت می‌کنند. با اینکه این محصول قیمت بسیار گزافی خواهد داشت و سروصدای زیادی به پا کرده اما این شرکت رسماً اعلام کرده است که این گوشی را در تاریخ ۱۰ سپتامبر معرفی خواهد کرد.

هواوی در پستی در شبکه اجتماعی Weibo رویدادی را در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۲۴ میلادی تأیید کرده است که انتظار می‌رود چیز بسیار بزرگی در آن فاش شود و احتمالاً نیز اولین گوشی تاشو با قابلیت سه لایه در جهان است. در پستی جداگانه نیز مدیر دستگاه‌های مصرفی هواوی یعنی یو چنگدونگ این گوشی را به‌عنوان پیشروترین، نوآورانه‌ترین و برجسته‌ترین محصول این شرکت معرفی کرده است.

هواوی هنوز به صراحت اعلام نکرده در آن تاریخ قرار است چه چیزی را ارائه کند اما تصویر تیزر این رویداد تقریباً آنچه که در راه است را آشکار می‌کند. با نگاهی دقیق به این تصویر مشخص می‌شود که این یک گوشی تاشو به شکل حرف Z است که صفحه نمایش تاشو سه‌گانه خواهد داشت.

نام رسمی این گوشی تازه هنوز مشخص نشده است اما شایعات حاکی از آن هستند که این دستگاه جدید یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی بسیار بزرگ خواهد داشت، البته در زمانی که به طور کامل باز می‌شود. اینکه آیا این گوشی می‌تواند به یک رقیب برتر در بازار گوشی‌های تاشو تبدیل شود یا اینکه فقط یک گوشی عجیب و غریب باقی می‌ماند، مسئله‌ای است که باید منتظر ماند و دید. انتظار می‌رود که این گوشی از چیپست سری HiSilicon Kirin 9 بهره ببرد. البته، این محصول قرار است فقط در چین عرضه شود و فعلاً برای بازارهای دیگر برنامه‌ریزی نشده است.

آینده گران گوشی‌های تاشو

گزارش‌های غیررسمی قبلی حاکی از آن بودند که این گوشی سه لایه هواوی ممکن است با قیمت بسیار بالای ۴۹۰۰ دلاری عرضه شود. این تقریباً سه برابر هزینه گوشی Galaxy Z Fold 6 است؛ بنابراین، این طور به نظر می‌رسد که هواوی این گوشی را برای عام نساخته و قیمت بالای آن نیز احتمالاً منعکس‌کننده طراحی پیشرفته لولا و همچنین موارد مرتبط با ساخت این صفحه نمایش‌های سه تایی متصل به هم و تاشو است.

هواوی ممکن است با این دستگاه جدید خودش بازار گوشی‌های تاشو سه لایه را در دست بگیرد اما برای مدتی طولانی در این زمینه تنها نخواهد بود. Tecno نیز وارد این عرصه شده و گوشی Tecno Phantom Ultimate 2 در راه است و همین نیز نشان می‌دهد که بازار گوشی‌های تاشو سه لایه قرار است بسیار داغ و پررونق شود.

منبع androidpolice

source

توسط expressjs.ir