جوان آنلاین: رئیس شورای نمایندگان یهودیان صهیونیست در انگلیس گفت: تعلیق برخی از مجوز‌های تسلیحاتی بریتانیا به اسرائیل در «زمان اشتباهی» صورت گرفته است.

به گزارش صدا و سیما، فیل روزنبرگ افزود: انگلیس با اعلام این اقدام بلافاصله پس از بازگرداندن اجساد شش اسیر اسرائیلی، پیامی اشتباه ارسال کرده است.

رئیس شورای نمایندگان یهودیان صهیونیست در انگلیس، تصمیم دولت انگلیس در لغو برخی مجوز‌های صدور جنگ افزار به اسراییل را اقدامی وحشتناک برای اسرائیل و پیامی مسرت بخش برای حماس و سایر دشمنان اسراییل در سراسر جهان است.

پیشتر نیز یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم دولت انگلیس مبنی بر لغو صدور برخی جنگ افزار‌ها به اسراییل را «عمیقا نا امید کننده» توصیف کرد.

گالانت افزود: این تصمیم زمانی گرفته شده است که ما در هفت جبهه در حال جنگیم و درست زمانی که ما عزادار شش گروگانی شده ایم که به دست حماس با خونسردی در داخل تونل‌های غزه اعدام شدند.

وزیرخارجه انگلیس دیروز در مجلس عوام این کشور اعلام کرد: حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز صادر شده برای ارسال سلاح به اسراییل تعلیق خواهد شد.

دیوید لامی با تاکید بر اینکه این یک ممنوعیت عمومی و تحریم تسلیحاتی علیه اسراییل نیست گفت: این تصمیم به این معنا نیست که اسرائیل قوانین بشردوستانه را زیر پا گذاشته است.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه ابعاد این تصمیم در دست بررسی است افزود: انگلیس به حمایت خود از حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین المللی ادامه می‌دهد.

لامی افزود: این تصمیم در پی بررسی مجوز‌های صادرات تسلیحات بریتانیا گرفته شده است که نشان می‌دهد «خطر آشکاری» وجود دارد که ممکن است از آنها برای «نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه» استفاده شود.

ماه هاست فعالان مدنی و حقوقدانان و شماری از نمایندگان مجلس انگلیس درباره مشارکت داشتن انگلیس در نسل کشی فلسطینیان و نقض آشکار قوانین بین المللی با تداوم صدور جنگ افزار به اسراییل که در حال نسل کشی فلسطینیان و نقض آشکار همه قواعد بین المللی در جنگ است هشدار دادند، اما دولت انگلیس تا کنون توجهی به این هشدار‌ها نکرده بود.

این در حالی است که بیش از ۱۱ ماه است میلیون‌ها نفر از قشر‌های مختلف مردم انگلیس از ادیان و ملیت‌های گوناگون نیز با برگزاری گسترده‌ترین تظاهرات زنجیره‌ای تاریخ این کشور از مقامات این کشور می‌خواهند صدور بمب و جنگ افزار به اسراییل را متوقف کنند.

source

توسط expressjs.ir