در دنیای پرهیاهوی اینستاگرام، گاهی اوقات ممکن است با فالوورهای غیرواقعی یا روح 👻 مواجه شویم که نه تنها فعالیتی ندارند، بلکه می‌توانند بر روی تعاملات ما تأثیر منفی بگذارند.

با توجه به آپدیت جدید اینستاگرام، حذف این نوع فالوورها ساده‌تر از همیشه شده است. در این مطلب از انزل وب به آموزش حذف فالوور روح در آپدیت جدید اینستاگرام روش های خواهیم پرداخت تا بتوانید حساب کاربری خود را پاک‌تر و مؤثر تر مدیریت کنید.

نحوه حذف فالوور روح در اینستاگرام

?how to Delete Ghost Followers on Instagram

فالوورهای روح پست‌ها و استوری های شما را مشاهده و لایک نمی‌کنند، برای آن‌ها کامنت نمی‌گذارند و به‌طور کلی هیچ واکنشی نسبت به محتوای شما نشان نمی‌دهند. تنها کاری که انجام می‌دهند این است که تعداد فالوورهای شما را بزرگ جلوه می دهند. به طور کلی برای حذف فالوور فیک در اینستاگرام برای آیفون و اندروید می توانید مراحل زیرا را انجام دهید:

  • ابتدا روی آیکون پروفایل خود و سپس بر روی سه نقطه بالا صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Follow and Invite Friends را انتخاب کنید.
  • در بخش Followers گزینه Flag for review را فعال کنید.
  • حال به بخش Followers بروید و بر روی Flagged for Review کلیک کنید.
  • در نهایت روی گزینه Remove All بزنید.

نکته ای که وجود دارد این است که اگر گزینه Flagged for Review را در اپلیکیشن اینستاگرام خود نمی بیند ، حتماً اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

۱- حذف فالوور های روح به چه معناست؟

حذف فالوورهای روح شامل شناسایی و حذف کسانی است که برای فعالیت های مشکوک یا ناخواسته علامت گذاری یا به اصطلاح Flag گذاری شده اند. این فعالیت‌ها می‌توانند برای عملکرد اکانت ها مضر باشند. حساب های Bot ، کاربران غیر فعال ، ترول ها و اسپمرها از انواع فالوور های روح هستند.

۲- نحوه حذف فالوور روح در اینستاگرام

حذف فالوورهای روح شامل شناسایی و حذف افرادی است که برای فعالیت های مشکوک یا ناخواسته علامت گذاری شده اند. اینستاگرام با استفاده از این ویژگی سعی دارد تا از ورود فالوورهای فیک به حساب‌های کاربران جلوگیری کند. حساب هایی که علامت گذاری شده‌اند نیاز به تایید کاربر دارند تا بتوانند به لیست فالوورهای او اضافه شوند.

برای حذف فالوورهای روح در اینستاگرام ، ابتدا به پروفایل خود بروید و بخش Followers را انتخاب کنید. اگر اینستاگرام هر یک از دنبال کنندگان را علامت گذاری کرده باشد، اعلانی به نام Flagged For Review را مشاهده می‌کنید که می‌توانید روی آن ضربه بزنید.

سپس برای حذف همه فالوورهای فیک یا غیر فعال روی Remove all بزنید تا به‌طور هم‌زمان حذف شوند. همچنین برای بررسی و حذف هر یک از حساب‌ ها، می توانید گزینه Remove در کنار هر حساب کاربری را انتخاب کنید.

برای تایید روی Remove ضربه بزنید.

از طرفی برای ارائه بازخورد مبنی بر اینکه یک اکانت نباید علامت گذاری شود، روی ۳ نقطه در کنار پروفایل اکانت خود ضربه بزنید.

بر روی گزینه Not spam or irrelevant برای تأیید کلیک کنید.

با انجام این مراحل اکانت های اسپم احتمالی از لیست فالوورهای اینستاگرام حذف خواهند شد. همچنین به آنها اطلاع داده نمی شود که از دنبال کنندگان شما حذف شده اند.

دقت کنید شاید برای دیدن این گزینه نیاز باشد که اکانت خود را به حالت تجاری تغییر دهید.

۳- نحوه بررسی درخواست فالو دریافتی اکانت خصوصی از اکانت های فیک

حتی اگر اکانت شما خصوصی باشد، فالو دریافتی از حساب های فیک به عنوان یک درخواست برای شما ارسال می شود که می توانید آن را تایید یا رد کنید. برای مدیریت فالوورهای ناخواسته در اینستاگرام به پروفایل خود بروید و روی Requests ضربه بزنید.

در بخش Flagged می‌توانید تمام درخواست‌های دنبال کردن از حساب‌های علامت گذاری شده را بررسی کنید.

در این مرحله برای حذف فالوور فیک در اینستاگرام اندروید یا آیفون روی Delete All Requests کلیک کنید تا همه درخواست‌های فالوور روح را به یکباره حذف کنید. همچنین می‌توانید حذف یا تأیید (Confirm) هر حساب را به صورت جداگانه انجام دهید. به علاوه ، به این نکته توجه کنید که اگر این درخواست‌ها را ظرف ۳۰ روز تأیید نکنید، به‌طور خودکار رد خواهند شد.

۴- مزایای حذف فالوورهای روح در اینستاگرام

از فواید حذف فالوورهای غیرفعال یا روح اینستاگرام ، افزایش نرخ تعامل است. نرخ تعامل یا Engagement Rate در اینستاگرام از مهمترین معیارهای مؤثر در رتبه بندی پیج ها و پست ها می باشد. نرخ تعامل در آنالیز پیج اینستاگرام به معنی درصد سطح تعامل کنندگان (لایک، نظرات، اشتراک گذاری) به کل فالوورهای صفحه اینستاگرام است. در الگوریتم جدید اینستاگرام نرخ تعامل یا همان Engagement Rate یکی از فاکتورهای اصلی می باشد. حذف فالوورهای روح می‌تواند نرخ تعامل حساب کاربری شما را افزایش دهد. به علاوه اینکه الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً اکانت هایی که نرخ تعامل بالاتری دارند را ترجیح می دهند. با حذف فالوورهای روح ، تولید کنندگان محتوای اکانت ها می توانند تعداد بازدید محتوای خود را افزایش دهند. تعامل بیشتر از طرف فالوورهای واقعی منجر به تقویت الگوریتم اینستاگرام می شود و پست ها به مخاطبان بیشتری می‌رسد.

از دیگر مزایای حذف فالوورهای روح افزایش اعتبار برند تجاری شرکت ها در فضای مجازی است. شهرت نام تجاری یک شرکت بسیار مهم است. با اطمینان از اینکه فقط دنبال کنندگان واقعی و مثبت بخشی از مخاطبان آنها هستند، شرکت ها می توانند تصویر معتبر و قابل اعتماد خود را حفظ کنند.

سوالات متداول

چرا فالور هامو نمیتونم ببینم؟

باگ‌ها و ایرادات نرم‌افزاری در عدم نمایش فالوورهای اینستاگرام گاهی به دلیل آپدیت‌ هایی است که برنامه ارائه کرده است.

چرا فالورام کم میشه؟

اصلی ترین دلیل کم شدن فالوور یا به اصطلاح ریزش فالوور فالوورهای فیک هستند. بسیاری از پیج های اینستاگرام به دلیل داشتن فالوور فیک نه تنها روند افزایش فالوریشان با مشکل مواجه می‌شود، بلکه فالوورهای فعلی پیجشان هم به شدت ریزش می‌کنند.

چرا فالورام آنفالو نمیشن؟

به دلیل اینکه اینستاگرام سقف مجازی را برای آنفالو کردن فالوورها مشخص کرده است. فالو و آنفالو کردن به عنوان اقدامات مشابه محسوب می شود و سقف روزانه آن 200 مورد است.

چرا فالورای اینستام بالا نمیاد؟

یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود تعداد فالوورها در اینستاگرام ثابت بماند و به آنها اضافه نشود ، عدم فعالیت کاربر است. در برخی موارد حتی ممکن است کاربر فعالیت داشته باشد، اما روش اشتباهی را برای جذب فالوور انتخاب کرده است.

چرا استوری فالورام بالا نمیاد؟

یکی از دلایل لود نشدن استوری های اینستا میتواند به علت استفاده از نسخه قدیمی نرم افزار باشد. در صورتی که موفق به دیدن استوری دوستانتان نشدید باید اینستاگرام تان را آپدیت کنید.

جمع بندی

حذف فالوور های روح می تواند مزایایی زیادی برای صفحه های اینستاگرام داشته باشد.در حقیقت حذف فالوورهای روح شامل شناسایی و حذف کسانی است که برای فعالیت های مشکوک یا ناخواسته علامت گذاری یا به اصطلاح Flag گذاری شده اند.

برای “Flag” یا علامت‌گذاری اکانت‌های اینستاگرام (به معنای گزارش یا اعلام مشکل) ابتدا باید پروفایل اکانت مورد نظرتان را باز کنید. روی سه نقطه تنظیمات بزنید. از منوی باز شده، گزینه Report (گزارش) را انتخاب کنید.

در این مرحله اینستاگرام از شما می‌خواهد که نوع مشکلی که با آن اکانت دارید را مشخص کنید. گزینه‌ها معمولاً شامل مواردی مانند محتوای نامناسب ، تقلب یا جعل هویت، آزار و اذیت ، اسپم و… هستند. پس از انتخاب نوع مشکل، مراحل مانند نوشتن توضیحات و ارسال را دنبال کنید، تا گزارش شما تکمیل شود. بعد از ارسال گزارش، اینستاگرام آن را بررسی خواهد کرد و در صورت لزوم اقداماتی انجام خواهد داد. گزارش‌های شما به صورت ناشناس باقی می‌مانند و اکانت مورد نظر از گزارش شما مطلع نخواهد شد. با انجام این مراحل، می‌توانید اکانت‌های مشکوک به اسپم یا نامناسب را به اینستاگرام گزارش دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش حذف فالوور روح در آپدیت جدید اینستاگرام اشاره کردیم. شما چه روش های دیگری را برای حذف فالوورهای غیرفعال اینستاگرام می شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

source

توسط expressjs.ir