فنلاند برای چیزهای بسیار زیادی شناخته شده است که شامل فرهنگ سونا، لاپلند و شفق شمالی است. با این وجود، این کشور رکوردی در اختیار دارد که طولانی‌ترین خط ساحلی دریاچه‌ای در جهان است. در جنوب شرقی این کشور، بزرگترین دریاچه فنلاند و چهارمین دریاچه بزرگ آب شیرین طبیعی در اروپا یعنی دریاچه سایما (Lake Saimaa) قرار دارد. این منطقه نه تنها دارای ۱۲۰ دریاچه آبی و حدود ۱۴۰۰۰ جزیره است بلکه خط ساحلی آن کمی بیش از ۹۰۰۰ مایل طول دارد.

در حالی که این دریاچه به طور بالقوه در بین مسافران بین‌المللی کمتر شهرت دارد اما جذابیت‌ها این منطقه به طور گسترده در بین مردم بومی شناخته شده است. هر ماه ژوئیه، فنلاندی‌ها به کلبه‌های کنار دریاچه خودشان می‌روند تا زمانی را در دل طبیعت سپری کنند.

منطقه دریاچه سایما یک بهشت تابستانی برای تعطیلات فنلاندی‌ها است و در حدود ۷۰۰۰۰ کلبه تابستانی در اینجا وجود دارد. اکثر فنلاندی‌ها تعطیلات آخر هفته و تابستانی خودشان را در کلبه‌های خودشان می‌گذرانند و از شنا و سونا، طبیعت‌گردی و زندگی بومی لذت می‌برند. به طور کلی، سایما معتبرترین و بهترین منطقه کلبه‌ای در فنلاند است.

The only existing population of the Saimaa ringed seal are found in Lake Saimaa, Finland. Courtesy of Visit Lake Saimaa

برای کسانی که از پایتخت فنلاند یعنی شهر هلسینکی به اینجا می‌آیند، بسته به مقصد شما، این منطقه چند ساعت با ماشین تا هلسینکی فاصله دارد. برای مثال، ساونلینا (Savonlinna) یکی از محبوب‌ترین مقاصد در این منطقه است که کمی کمتر از چهار ساعت با شما فاصله دارد. همچنین یک پرواز ۶۵ دقیقه‌ای از فرودگاه هلسینکی به فرودگاه ساونلینا وجود دارد.

در طول تابستان، ساونلینا به دلیل میزبانی از جشنواره اپرا در قلعه سه برجی الاوینلینا متعلق به قرن پانزدهم میلادی مشهور است. دوستداران طبیعت نباید از آب تنی در دریاچه سایما، قدم زدن در دل جنگل و چیدن انواع توت و قارچ، رفتن به تور تماشای فلک حلقه‌ای در خطر انقراض سایما یا قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ماهیگیری غافل شوند. برای لذت بردن از مناظر طبیعی نیز توصیه می‌شود که از پارک ملی Linnansaari، پارک ملی Kolovesi یا ژئوپارک جهانی یونسکو سایما دیدن کنید.

Sunset over a snow covered Lake Saimaa during the wintertime. Kyyhkylan Kartano/Courtesy of Visit Lake Saimaa

در حالی که زمستان کمتر شلوغ است اما هنوز هم ارزش بررسی دارد. تعطیلات زمستانی در کلبه‌های اینجا در بین فنلاندی‌ها بسیار محبوب است که همراه با غذاهای خوب، قدم زدن، اسکیت یا اسکی روی یخ دریاچه، تماشای ستارگان و البته سونای یخ است. اسکی صحرایی، پیاده‌‎روی زمستانی، شنا در یخ، ماهیگیری، اسکیت روی یخ و حتی اسکوتر برقی در پومالا از جمله دیگر فعالیت‌های زمستانی در اینجا هستند.

بر اینکه اقامت شبانه و مجللی داشته باشید می‌توانید در Sahanlahti Resort در پومالا، Kuru Resort در رانتاسالمی و Pihlas Resort در کایتاینن اقامت کنید. البته این منطقه کلبه‌های بسیار زیادی برای اجاره دارد و مکان‌های کمپینگ متعددی نیز به چشم می‎‌خورند.

برای اینکه غذاهای خوشمزه‌ای را میل کنید، رستوران Solitary تحت هدایت سرآشپز رمی ترمویلی یک گزینه برجسته به شمار می‌رود. این رستوران به جای کمیت بیشتر روی کیفیت متمرکز شده و به همین دلیل است که منوی سرآشپز شامل شش غذا است که از مواد محلی و فصلی بهره می‌برند.

A local dish ‘Muikku’ which is small white fish are caught from Lake Saimaa and the Lortsy pastry most commonly filled with meat or an apple filling. From left: Jonne Vaahtera/Courtesy of Visit Lake Saimaa; Courtesy of Visit Lake Saimaa

منوی فصلی رستوران بر اساس طبیعت زیبای اطراف رستوران است که شامل ماهی تازه از دریاچه سایما و شکار، انواع توت‌ها، قارچ‎‌ها و گیاهان وحشی از جنگل‌های مجاور است. در اکثر منوها نیز ماهی سرخ شده مویکو وجود دارد که از جمله غذاهای لذیذ بومی است. لورتسی نیز یک شیرینی به شکل ماه است که با گوشت یا سبزیجات پر می‌شود.

منبع travelandleisure

source

توسط expressjs.ir