جوان آنلاین: «راهبرد‌های دفاعی فعلی ایالات متحده منسوخ، ساختار‌های نظامی ارتش این کشور نامناسب و بنیان‌های صنعتی‌اش به شدت برای مقابله با تهدید‌های چین و روسیه ناکافی هستند.»

به گزارش فارس، این‌ها بخشی از گزارش رسمی «کمیسیون راهبرد دفاع ملی آمریکا» است که برای بررسی راهبرد‌های دفاعی ایالات متحده آمریکا به تازگی منتشر شده است.

این کمیسیون در سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از لایحه بودجه دفاعی آمریکا تشکیل شده و اعضای آن را گروهی از قانونگذاران هر دو حزب کنگره آمریکا تشکیل می‌دهند.

در بخشی از گزارش این کمیسیون آمده است: «مردم آمریکا تا اندازه زیادی از خطراتی که متوجه ایالات متحده است یا هزینه‌های لازم برای کسب آمادگی‌های دفاعی لازم برای یک جنگ در سطح جهان آگاه نیستند.»

این گزارش هشدار داده ایالات متحده بایستی اقدام به ایجاد تغییرات عمده یا سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در بخش دفاعی کند و در غیر این صورا بایستی منتظر پرل هاربر یا ۱۱ سپتامبر بعدی باشد.

از جمله دیگر پیشنهادات اعضای کمیسیون در این گزارش ۱۳۲ صفحه‌ای افزایش بودجه‌های دفاعی پنتاگون به سطوحی در حد دوران جنگ سرد است.

«جین هارمن»، نماینده سابق کنگره که در حال حاضر ریاست کمیسیون راهبرد دفاع ملی را به عهده دارد در گزاره‌برگی که به عنوان ضمیمه برای گزارش اصلی کمیسیون تهیه کرده نوشته است: «راهبرد‌های دفاعی پنتاگون قبل از جنگ‌های اوکراین و خاورمیانه نوشته شده‌اند و در آن‌ها شراکت بین چین و روسیه به حساب آورده نشده‌اند.»

source

توسط expressjs.ir