اکستریم وی ایکس توانسته دریچهای تازه در بازار خودروهای لوکس ایران باز کند، اما دلیل محبوبیت XTRIM VX چیست و این خودرو چه ارزشی دارد؟
اکستریم وی ایکس خودرویی که بازار انتظار آن را میپکشید سرانجام عرضه شد. VX اولین خودروی لوکس با فناوری پیشرفته و خدمات پس از فروش تولید داخل ایران است و از زمان معرفی خود بسیار محبوب شده است. اما چرا XTRIM VX اینقدر محبوب است؟ ارزش این محصول در چیست؟
در سالهای گذشته، دسترسی به خودروهای لوکس صفر کیلومتر برای اکثر مصرفکنندگان ایرانی به یک رویا تبدیل شده است. پیش از این مسئله این نبود که آیا میتوانید یک خودروی لوکس را بخرید یا نه، بلکه مشکل این بود که آیا میتوانید خودرویی لوکس را با آخرین فناوریهای روز دنیا پیدا کنید یا خیر. پیش از این مصرفکنندگان اگر میخواستند جذابیت برندهای لوکس را تجربه کنند، تنها گزینههای موجود خودروهای دست دوم و گرانقیمت بود. اکنون با ظهور XTRIM، این انتظار تا حدودی برآورده شده است؛ چرا که این خودرو بهطور یکپارچه لوکس بودن و فناوری را ترکیب میکند.
هدف XTRIM ایجاد یک برند لوکس جدید در ایران است. برای اطمینان از عملکرد و کیفیت VX، منابع و نیروی انسانی زیادی در بخش تحقیق و توسعه دست به کار شده اند و جزئیات این خودرو را با دقت طراحی کرده اند. برای ارائه تجربه رانندگی هوشمندتر، راحتتر و ایمنتر به کاربران، XTRIM به طور مداوم در طراحی و تولید فناوری پیشرفت کرده و یک تجربه لوکس آیندهنگر را ارائه میدهد. کابین هوشمند این خودرو با سه نمایشگر عریض به کمک هوش مصنوعی تعامل بهینهای بین انسان و ماشین پدید آورده است.
ویژگی های ایمنی اکستریم وی ایکس
اکستریم وی ایکس به بسیاری از پیکربندیهای پیشرفته از جمله ۲۳ بلندگو، کاهش نویز فعال ANC، W-HUD، تشخیص صدا در چهار منطقه و چیپ پیشرفته ۸۱۵۵ مجهز شده است. این خودرو در مقایسه با محصولات دیگر، برای مشتریان ایرانی امکانات لوکس بیشتری را پیشنهاد میدهد. بر خلاف سایر محصولات رقیب که تنها ۶ کیشه هوای استاندارد دارند، XTRIM ایران ایربگهای جانبی ردیف دوم، ایربگهای میانی جلو و ایربگهای زانوی راننده را اضافه کرده است و در نتیجه با ۱۰ ایربگ یکی از قویترین محصولات در کلاس خود است.
ویژگی های اکستریم ایمنی را بهطور جامعی افزایش میدهد. مثلا در این خودرو سیستم نظارتی راننده که تا پیش از این تنها بر اساس زمان رانندگی ارزش خستگی را قضاوت میکرد، کنار گذاشته شده و بهجای آن سیستم DMS بر اساس الگوریتم چشم بهصورت استاندارد برای حفاظت از ایمنی مشتریان در همه جهات استفاده میشود. سیستم تصفیه یون منفی و رایحهپراکنی، حس ظرافت را به VX اضافه میکند. تنظیم الکتریکی ۶ جهته صندلی کمکراننده، تا شدن الکتریکی صندلیهای ردیف سوم با یک دکمه، بهطور قابل توجهی کاربردهای روزمره را تسهیل کرده است.
بهبود سیستم های کمک راننده
یکی از مهمترین امکانات این خودرو سیستم ADAS یا کمک راننده است که در VX بهطور جامع ارتقا یافته است. در سایر رقبا معمولا ۱۸ آیتم استاندارد از سیستم همیار راننده وجود دارد و این در حالی است که XTRIM VX تا ۲۶ آیتم را ارائه میدهد. اضافه شدن سیستم تشخیص نقطه کور BSD، کمک تغییر خط LCA، هشدار ترافیک متقاطع عقب RCTA، ترمز ترافیک متقاطع عقب RCTB، هشدار برخورد عقب RCW، هشدار باز شدن درب DOW، هشدار باز شدن درب DOA، دستیار پارکینگ کاملاً خودکار FAPA و رسیدن به سطح رانندگی خودکار L2+، نهتنها سفر را برای سرنشینان این خودرو ایمنتر میکند، بلکه به کاربران فرصت تجربه فناوریهای بیشتر را میدهد. بر این اساس ورود XTRIM به بازار ایران نهتنها به غیر از گسترش سهم بازار به توسعه توقعات مشتری و ارائه گزینههای حمل و نقل با کیفیت بالا نیز کمک کرده است.
قیمت گذاری در ایران
استراتژی XTRIM ارائه ارزش عالی به مشتریان برای سرمایهگذاری است. تولیدکنندگان XTRIM برای قیمتگذاری منصفانهتر بهطور جامع هزینه قطعات، تعرفههای واردات، هزینههای حمل و نقل و هزینههای عملیاتی را در نظر گرفتهاند. در نهایت قیمتگذاری این خودرو توسط دولت بررسی شده و بهطور کامل با الزامات سیاستها و مقررات مطابقت دارد. این محصول در مقایسه با رقبای همکلاس خود ارزش خرید بیشتری را ارائه داده است.
توسعه فناوری
در صنعت خودروسازی، نوآوری کلید عبور از الگوها و کلیشههای موجود و دستیابی به توسعه جهشی است. فناوری بهکار رفته در اکستریم وی ایکس در نهایت منجر به ارتقای زنجیره صنعتی ایران خواهد شد و فرصتهای جدیدی برای تحول قطعات، سختافزارهای هوشمند، سیستم پیشرانه و معماری شاسی فراهم میکند. اجزای اصلی این خودرو از ماشینآلات تا پیچ و پیستونها، فولاد، منسوجات و محصولات پلاستیکی مورد نیاز برای بدنه خودرو با آخرین بهروزرسانیهای موجود در صنعت خودرو تولید میشوند. اکستریم تنها یک خودروی لوکس نیست، بلکه آغازی برای ترسیم چشماندازهای بهتر در صنعت خودروسازی ایران است.
source