دانشگاه مسینا در ایتالیا یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌های بین‌المللی و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است. جالب است بدانید که این دانشگاه مشهور در طول تاریخ پذیرای افراد تاثیرگذار زیادی بوده‌است. رشته‌های تحصیلی مختلفی برای دانشجویانی که مسینا را جهت تحصیل در خارچ از کشور انتخاب می‌کنند، در نظر گرفته شده‌است. شما باید از شرایط پذیرش و مدارک موردنیاز پذیرش، هزینه‌های تحصیل در مسینا و رشته‌های تحصیلی آن آگاه باشید تا بتوانید در این دانشگاه ایتالیا پذیرش شوید.

معرفی مختصر دانشگاه مسینا ایتالیا

دانشگاه ایتالیایی مسینا یک دانشگاه کاملا معتبر و معروف در قاره اروپا است. این دانشگاه در سال ۱۵۴۸ احداث شد. این دانشگاه درحال‌حاضر یکی از مقاصد مطمئن برای ادامه تحصیل و اخذ مدارک تحصیلی معتبر است. دانشگاه پادوا ایتالیا از دیگر دانشگاه‌های مطرح در این کشور، قدمت بالایی دارد و تاسیس آن به سال ۱۲۲۲ برمی‌گردد. این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی در رتبه ۸۵۱-۹۰۰ قرار دارد. در این دانشگاه ۱۲ دپارتمان، ۹۴ برنامه تحصیلی متنوع و ۱۲ رشته به زبان انگلیسی وجود دارد. امروزه ۱۵ رشته تحصیلی برای مقطع دکترا و ۲۱ رشته با دوره تحصیل یک‌ساله برای مقطع کارشناسی ارشد حرفه‌ای دانشجویان در نظر گرفته شده‌است.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه مسینا ایتالیا

همچون سایر دانشگاه‌های برجسته ایتالیا در دانشگاه ایتالیایی مسینا نیز چندین رشته تحصیلی پرطرفدار در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد دکترا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برخی از مهم‌ترین رشته‌های بین‌المللی تدریس‌شده در مسینا عبارت‌اند از:

  • کارشناسی تجزیه‌وتحلیل داده
  • کارشناسی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
  • کارشناسی ارشد علوم شناختی و نظریه ارتباطات
  • کارشناسی ارشد علوم داده
  • رشته پزشکی
  • کارشناسی مهندسی عمران
  • کارشناسی ارشد بانکداری و مالی
  • کارشناسی ارشد مدیریت مواد غذایی
  • کارشناسی ارشد مهندسی و علوم کامپیوتر
  • کارشناسی ارشد فیزیک
  • کارشناسی ارشد علوم ژئوفیزیک
  • کارشناسی ارشد مدیریت خطوط هوایی و مقررات صنعت هوانوردی

امکانات دانشگاه مسینا ایتالیا

بسیاری از افراد به دلیل شرایط و امکانات دانشگاه‌های مطرح خارجی تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می‌گیرند. در مسینا نیز امکانات متعددی به شرح زیر برای دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند:

ارائه خوابگاه‌های دانشجویی

افرادی که بومی نیستند، می‌توانند با پرداخت اجاره‌بهای ناچیز در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشته باشند.

مراکز ورزشی

دانشگاه مسینا در ایتالیا ازجمله دانشگاه‌های کاملاً مجهز ازنظر امکانات ورزشی است. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های ورزشی این دانشگاه و مسابقاتی همچون شرکت در بیس‌بال، تنیس، فوتبال، هاکی و بدن‌سازی شرکت کنند و رتبه بیاورند.

غذاخوری‌ها

دانشجویان مهمان مسینا می‌توانند از خدمات ۴ سلف غذاخوری اصلی در دانشگاه استفاده کنند. آن‌ها باید برای هر وعده غذایی 2.5 یورو بپردازند.

خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات مسینا

هر دانشجویی که در مسینا ثبت‌نام کرده باشد، با کمک سیستم تایید هویت یکپارچه این دانشگاه می‌تواند از طیف گسترده خدمات آنلاین آن استفاده کند. این خدمات شامل وای‌فای رایگان دانشگاه و دسترسی به بستر یادگیری الکترونیکی می‌شود.

کتابخانه

در دل این دانشگاه،‍ یک کتابخانه مجهز با هزاران کتاب از برترین نشریات علمی و دانشگاهی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

آموزش زبان ایتالیایی

در مسینا دپارتمان‌هایی وجود دارند که زبان ایتالیایی را به دانشجویان بین‌المللی و در دوره‌های آموزشی مختلف آموزش می‌دهند.

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش از مسینا

حال که با دانشگاه مسینا بیشتر آشنا شدید، ممکن است به فکر اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه باشید. برای اپلای و اخذ پذیرش در این دانشگاه اولین اقدام جمع‌آوری مدارک موردنیاز است. موارد زیر مهم‌ترین مدارکی هستند که شما برای اخذ پذیرش تحصیلی باید آماده کنید:

  1. مدرک پیش‌دانشگاهی یا مدرک ۱۲ سال تحصیل در دبیرستان
  2. مدارک شناسایی شخصی و پاسپورت
  3. مدرک لیسانس برای متقاضیان کارشناسی ارشد و مدرک ارشد برای متقاضیان دکتری
  4. ریزنمرات دوره‌های تحصیلی سابق
  5. انگیزه‌نامه و یا رزومه (به زبان انگلیسی)
  6. مدارک مرتبط با آزمون آیلتس
  7. مدارک مرتبط با پروژه‌ها و تجربه‌های شخصی

نحوه پذیرش دانشگاه مسینا؛ مراحل و هزینه درخواست پذیرش

دانشگاه معتبر مسینا در طول سال دو بار دانشجو می‌پذیرد. برای پذیرش در این دانشگاه، ابتدا باید وارد سایت مربوطه شوید و فرم‌های ثبت‌نام را پر کنید‌. در فرم‌های موجود اطلاعات شخصی و اطلاعات ایمیل و تحصیل و… را وارد و هزینه درخواست‌شده را پرداخت می‌کنید. پس از آن، باید منتظر تاییدیه پذیرش باشید تا مجوزهای تحصیل در مسینا را کسب کنید. لازم به ذکر است هزینه درخواست قابل ‌استرداد نیست. پس از ثبت‌نام، اپلای و اخذ ویزای تحصیلی در مسینا باید درخواست اقامت بدهید و برای درس خواندن در ایتالیا ویزای محرمانه دریافت کنید.

هزینه تحصیل در مسینا چقدر است؟

دانشگاه مسینا همچون دانشگاه پادوا ایتالیا بورسیه استانی دارد و کمک‌هزینه زندگی و تحصیلی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. هزینه‌های تحصیل در مسینا باتوجه‌به رشته تحصیلی منتخب شما تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال، هزینه تحصیل دانشجویان علوم انسانی با دانشجویان علوم پایه در هر سال تحصیلی متغیر است. شما عزیزان که قصد مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در عالی‌رتبه‌ترین دانشگاه‌های این کشور را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ پذیرش‌ تحصیلی با یک موسسه معتبر در ارتباط باشید تا روند پذیرش هرچه بهتر و سریع‌تر پیش برود. توجه داشته باشید که علاوه‌بر مسینا، دانشگاه پادوا ایتالیا نیز در رتبه ۲۲۷ جهان و ۵ ایتالیا قرار دارد و بسیار مطرح و معتبر است.

پذیرش در دانشگاه معتبر مسینا؛ بهترین راهکار تحصیل در خارج از کشور

دانشگاه مسینا یکی از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی در کشور ایتالیا است که هرساله متقاضیان زیادی از سرتاسر جهان را برای تحصیل فرا می‌خواند. این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا شناخته شده و با امکانات تحصیلی بی‌نظیر خود، تجربه تحصیلی ایده‌آلی را برای متقاضیان فراهم می‌کند. با کمک مؤسسه مهاجرتی سیم آخر که مرجع معتبر اعزام دانشجو‌ به خارج از کشور است، اطلاعات موردنیاز جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را کسب کرده و پس از آن، به‌راحتی می‌توانید ویزای تحصیلی و بورسیه تحصیلی مسینا و یا پادوا را اخذ کنید. اگر به فکر تحصیل در خارج از کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌های رایگان کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.

source

توسط expressjs.ir