انواع دستگاههای بسته بندی و ماشین آلات صنعتی مختلفی در خطوط تولیدی، کارخانجات صنعتی و کارگاههای کوچک بسته بندی مورد نیاز است. درواقع برای بسته بندی کردن انواع مواد و محصولات به شکل حرفه ای جذاب نیاز به تجهیزات صنعتی و ماشین آلات بسته بندی مخصوص می باشد. این دستگاه های تولیدی را می توانید از مراکز معتبر و سازنده مثل مرکز زاگرس ماشین کرج خریداری کنید.

دستگاههایی که در تصاویر زیر می بینید همگی ساخته شده توسط مرکز arianzagrosmachinery می باشد.

انواع ماشین آلات دستگاههای بسته بندی

ماشین آلات بسته بندی از محبوب ترین و پر استفاده ترین ابزارها و تجهیزات در صنعت تولیدات است که برای بسته بندی محصولات به صورت صنعتی و خانگی استفاده می شوند. این دستگاه ها با بهره گرفتن از فناوری و تکنولوژی های بسیار پیشرفته و عملکرد تمام اتوماتیک، فرآیند بسته بندی را با سرعت بالا ودقیق انجام می دهند. در این مقاله، به بررسی انواع دستگاه بسته بندی صنعتی و خانگی می پردازیم و نقش آن ها در بهبود فرآیند خط تولید را بررسی می کنیم.

بسته بندی محصولات معمولا به شکل های مختلف، روش های گوناگون و مواد های مختلف انجام می شوند؛ برای این کار نیز دستگاهها و تجهیزات مختلفی به کار می روند. شما یک لباس یا تعدادی از جعبه های بزرگ را نمی توانید مثل نسکافه بسته بندی کنید و به دستگاه استرچ پالت نیاز دارید که این دستگاه نیز دارای مدل های مختلفی مثل استرچ پالت دستی، استرچ پالت دروازه ای، استرچ پالت مرغک دار، دستگاه شرینک پالت، استرچ فرودگاهی، دستگاه استرچ رولی، استرچ پالت اتوماتیک، استرچ پالت سیار و… می باشد. در نتیجه در تولید و بسته بندی هر نوع مواد یا محصول نیاز به دستگاههای مخصوص همان محصول دارید.

انواع دستگاه بسته بندی توزین دار

دستگاههای بسته بندی توزینی نوعی از ماشین آلات هستند که ابتدا محصول را به طور دقیق وزن می کنند و هر بسته را طبق تنظیمات سفارشی اپراتور بسته بندی می کنند. انواع این دستگاه ها عبارتند از:

دستگاه بسته بندی تک توزین: دارای یک توزین می باشد و هر بسته را ازحبوبات، خشکبار، گرانول، پودر و … طبق وزنی که تنظیم می کنید بسته بندی می کند.

دستگاه بسته بندی دو توزین: برای بسته بندی مواد گرانولی مثل آجیل، قند، و مواد پودری یا دانه ریز و درشت مناسب است. دارای دو عدد توزین است و دارای مدل های مختلف با قبلیت های گوناگون.

دستگاه بسته بندی چهار توزین: این دستگاه با سرعتی دوبرابر مدل 2 توزین می تواند کار کند و از لحاظ مواد و نوع بسته بندی تفاوتی ندارد.

دستگاه های بسته بندی صنعتی

این دستگاه ها برای بسته بندی محصولات و مواد مختلف پودری، مایعات، گرانول و… در مقیاس بزرگ یک کارخانه صنعتی استفاده می شوند. این نوع دستگاه ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند و بسته بندی های مختلفی را ایجاد کنند. دستگاه پرکن گرانولی – کیسه پرکن – دستگاه پرکن پودری – دستگاه ساشه و… آن ها با قابلیت اتوماسیون بالا، سرعت بالا و دقت بالا، تولیدی را بهبود می بخشند. برخی از ماشین آلات بسته بندی صنعتی شامل دستگاه های بسته بندی شیشه ای، دستگاه های بسته بندی پلاستیکی، دستگاه های بسته بندی کاغذی و دستگاه های بسته بندی مایعات می شوند.

دستگاه بسته بندی خانگی

این دستگاه ها برای بسته بندی در سطح خانگی و کوچکتر استفاده می شوند. آن ها عموماً برای بسته بندی مواد غذایی، مانند بسته بندی قهوه، چای، خشکبار و غیره استفاده می شوند. ماشین آلات بسته بندی خانگی به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای حفظ تازگی و اصلاح ظاهر بسته ها، محبوبیت بالایی در بین خانواده ها و مشاغل کوچک دارند. شما می توانید محصولات مختلفی را در منزل تولید و بسته بندی کنید و دستگاه خانگی مخصوص را خریداری کنید. بر فرض مثال بسته بندی قهو و نسکافه می تواند با دستگاه ساشه صورت بگیرد که این دستگاه برای کارگاههای کوچک و منازل و برای راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان تا یک میلیارد و بیشتر… بسیار مناسب است.

نکته: بسته بندی حبوبات منزل و بسته بندی خشکبار خانگی دو روش بسیار پر در آمد !

دستگاه بسته بندی اتوماتیک

تعداد زیادی از انواع تجهیزات مخصوص بسته بندی شامل دستگاههای اتوماتیک می شوند. بر فرض مثال دستگاه ساشه پودری یک دستگاه تمام اتوماتیک برای تولید بسته بندی های تک نفره می باشد. همچنین دستگاههای بسته بندی معمولا داری سه نوع تمام اتومات، نیمه اتوماتیک، دستی می شوند.

قیمت دستگاه بسته بندی و ماشین آلات صنعتی

قیمت دستگاههای بسته بندی با توجه به نوع دستگاه، کاربرد ها، ویژگی ها، ابعاد، اندازه، جنس بدنه، تعداد نازل ها یا توزین ها، مرکز سازنده، نوع محصولات و… متغیر باشد. جهت استعلام قیمت می توانید به صفحه قیمت دستگاه بسته بندی مراجعه کنید. انواع تجهیزات را با تماس با مرکز معتبری که در بالا معرفی کردیم می توانید استعلام کنید و برای خرید مشاوره دریافت کنید.

مزایای استفاده از ماشین آلات بسته بندی

در این بخش، به مزایای استفاده از ماشین آلات بسته بندی در هر دوصنعت بسته بندی صنعتی و خانگی می پردازیم. این مزایا عبارتند از:

۱. افزایش سرعت و بهره وری:

ماشین آلات بسته بندی با عملکرد اتوماتیک و سرعت بالا، تعداد بسته هایی که در یک زمان قابل بسته بندی است، را افزایش می دهند. این امر باعث افزایش بهره وری و کاهش زمان بسته بندی و تولید می شود.

۲. دقت بالا:

ماشین آلات بسته بندی با استفاده از سیستم های هوشمند و کنترل دقیق، بسته بندی را با دقت بالا انجام می دهند. این امر منجر به کاهش خطاها و عیوب در بسته بندی و افزایش کیفیت محصول می گردد.

۳. محافظت از محصول:

با استفاده از ماشین آلات بسته بندی، محصولات در برابر آسیب ها و خطرات محتمل در طول حمل و نقل و ذخیره سازی محافظت می شوند. این دستگاه ها از جعبه ها، فیلم ها، پوشش ها و مواد بسته بندی دیگر استفاده می کنند تا محصول را در برابر رطوبت، آلودگی، ضربه و تغییرات دمایی محافظت کنند.

۴. افزایش عمر مفید محصول:

بسته بندی مناسب به ویژه در صنعت غذایی، به افزایش عمر مفید محصول کمک می کند. با استفاده از ماشین آلات بسته بندی، محصولات می توانند برای مدت طولانی تری تازه و قابل استفاده باقی بمانند و از فساد و تغییر در ویژگی های آن جلوگیری شود.

۵. بهبود ارتباط با مشتریان:

بسته بندی حمایتی استراتژیک برای ارتباط با مشتریان است. بسته بندی زیبا و حرفه ای می تواند به مشتریان اطمینان بیشتری در خرید محصولات شما بدهد و به شناخت برند شما کمک کند. ماشین آلات بسته بندی قادرند بسته بندی را به صورت دقیق و جذاب انجام دهند و در ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان نقش مهمی ایفا کنند.

انواع دستگاه ها:

· دستگاه بسته بندی حبوبات

· دسگاه بسته بندی اتوماتیک

· دستگاه های پرکن مایعات

· دستگاه بسته بندی خشکبار

· دستگاه بسته بندی توزین دار

· دستگاه های پرکن (پودری، گرانولی، مایعات)

· دستگاه ساشه (پودری، مایعات، گرانولی،

· دستگاه شیرینگ پک

· دستگاه بسته بندی خانگی

· دستگاه استرچ پالت

· دستگاه دوخت گونی، کیسه و…

· دستگاه دوخت پلاستیک

· تجهیزات تاریخ زن و جت پرینتر

· دستگاه وکیوم و شیرینگ پک

· دستگاه بسته بندی ظروف

· دستگاه پرکن حبوبات و خشکبار

· دستگاه سیل

· و…

برای خرید، استعلام قیمت انواع این تجهیزات بسته بندی با 09123634345 تماس بگیرید.

وب سایت اصلی مرکز دستگاه بسته بندی: arianzagrosmachinery.com

source

توسط expressjs.ir