اگر به دنبال آن هستید تا در سفرهای خود لبخندی دوستانه و سلامی گرم را تجربه کنید، شرکت خدمات مالی دیجیتالی به نام Remitly گزارشی از دوستانه‌ترین مردم و کشورهای جهان تهیه کرده است. این شرکت نتایج مطالعات تازه خودش را منتشر کرده که بر اساس آن، آفریقای جنوبی دوستانه‌ترین کشور جهان معرفی شده است.

برای اینکه این شرکت متوجه شود کدام مکان‌ها و مردم از دیدن شما خوشحال‌تر از دیگر مکان‌ها هستند، از برنامه Prolific استفاده کرده تا ۳۰۰۰ شرکت کننده از ۲۷ کشور را مورد آزمایش قرار بدهد و در آن نیز آزمون Big 5 Personality از افراد گرفته شده است. در این آزمون از هر یک از شرکت‌کنندگان سؤالاتی پرسیده شده که به آن‌ها نمره‌ای بین یک تا ۳۰ در مورد اینکه چقدر «موافق» هستند، داده شده است. هر چه قدر که شرکت‌کننده‎‌ها امتیاز بیشتری کسب کنند، دوستانه‌تر تلقی می‌شوند یا همان‌طور که شرکت Remitly بیان کرده، کسانی که دارای ویژگی‌های سازگاری بالایی هستند، عموماً رفتارهای اجتماعی بیشتری از خود نشان می‌دهند و همچنین عموماً بسیار همدل هستند و به رفاه دیگران توجه زیادی نشان می‌دهند.

شرکت Remitly سپس میانگین امتیاز همه شرکت‌کننده‌ها از هر کشور را محاسبه کرده تا امتیاز دوستی هر کدام از این کشورها را پیدا کند. پس از بررسی تمام اطلاعات، آفریقای جنوبی با امتیاز عادی ۳۴.۶۳ از ۴۰ توانسته برنده این مطالعه باشد و به‌عنوان دوستانه‌ترین کشور و مردم جهان معرفی شود.

یافته‌های این مطالعه خاطر نشان کردند که مردم آفریقای جنوبی که به گرم و مهمان‌نواز بودن خودشان معروف هستند، عموماً از شرکت در گفتگو، معاشرت و شوخی‌های فراوان خوشحال می‌شوند و به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا احساس راحتی کنند. طبیعت دلپذیر آن‌ها همراه با مناظر متنوع این کشور و هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی، این کشور را به مکانی محبوب برای سفر یا مهاجرت تبدیل کرده است.

در جایگاه دوم این فهرست نیز کشور یونان با امتیاز ۳۳.۷۱ از ۴۰ قرار گرفته است و پس از آن نیز کرواسی با امتیاز ۳۳.۵ در رده سوم قرار دارد. جایگاه چهارم را مکزیک به خودش اختصاص داده و به‌عنوان دوستانه‌ترین کشور در آمریکای شمالی به شمار می‌رود و این در حالی است که در جایگاه پنجم نیز سوئد قرار گرفته است. بریتانیا در رتبه پایین هجدهم قرار دارد و ایالات متحده آمریکا نیز جایگاه پانزدهم را به دست آورده است.

رفتار دوستانه ویژگی بسیار مهمی به شمار می‌رود که به هنگام سفر یا مهاجرت به یک کشور جدید باید آن را در نظر بگیرید. گرمی و خوش‌رویی غریبه‌ها می‌تواند تفاوت را در کمک به افراد افرایش بدهد و کاری کند که آن‌ها احساس بهتر و راحت‌تری داشته باشند و تجربه بسیار بهتری از سفر به کشور مقصد داشته باشند.

با اینکه برخی از کشورها نسبت به باقی کشورها دوستانه‌تر به نظر می‌رسد اما مهم نیست که شما به کجا سفر می‌کنید، غوطه‌ور شدن در جوامع محلی، فرهنگ‌ها، آداب و رسوم به شما کمک می‌کند تا در آنجا خانه جدید و راحتی برای خودتان ایجاد کنید.

منبع travelandleisure

source

توسط expressjs.ir