اگر صاحب یک کسب و کار بین‌المللی بوده و یا در یکی از کشورهای خارجی دانشجو هستید، نگران تبدیل درآمد دلاری و ارزی خود به صورت نقدی نباشید. امروزه انواع سیستم های مالی آنلاین، کیف پول‌های الکترونیکی و صرافی‌های آنلاین و فیزیکی می‌توانند در راستای تبادلات ارزی به عموم مردم خدمت‌رسانی نمایند. فرقی نمی‌کند که ساکن ایران باشید یا در کشورهای خارجی اقامت داشته باشید، می‌توانید درآمد ارزی خود را به صورت نقدی دریافت کنید. در این مقاله به بررسی بهترین راه‌های نقد کردن در آمد ارزی می پردازیم.

همچنین بخوانید :

در شرایط فعلی، ایران از جهات مختلفی تحریم شده و این امر عمدتا مسائل بانکی و غیر بانکی را در بر می‌گیرد. از این رو تبادلات مالی در عرصه بین‌المللی تحت شعاع قرار گرفته و ممکن است از دید کاربران کمی سخت باشد. حالا ممکن است این سوال پیش بیاید، در صورت داشتن درآمد ارزی، آیا امکان استفاده از آن در داخل کشور وجود دارد، یا چگونه درآمد دلاری را به صورت نقدی دریافت کنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال، ادامه مطلب می‌تواند به شما کمک کند و روش‌های نوینی را جهت تبدیل ارز خارجی به ارز داخلی معرفی خواهد نمود.

فهرست مطالب

نقد کردن درآمد ارزی

برخی از افراد به دلیل زمینه کاری، خود در فضای بین‌المللی حضور دارند و از طریق کسب و کار در این عرصه، کسب درآمد می‌نمایند. متاسفانه عده‌ای دیگر تصور می‌کنند که امکان تبدیل ارز به پول نقد ایرانی از جمله تومان و ریال خیلی سخت و تا حدی ناممکن است. از این رو به سراغ دریافت درآمد ارزی و فعالیت کاری خارجی از کشور نمی‌روند. در حالی که با وجود چنین شرایطی، بسیاری از طراحان، هنرمندان، نویسندگان از جمله کسانی هستند که در ایران اقدام به کسب درآمد های بین المللی می‌کنند.

شاید در نگاه اول به دلیل تحریم، دسترسی به حساب‌های بین‌المللی و شعب موثر جهت اتصال به درگاه‌های خارجی تبدیل ارز خارجی به ارز معتبر داخلی، فرایندی عملی نباشد. اما باید گفت که روش‌های زیادی وجود دارد که بتوانید به راحتی درآمد دلاری خود را به صورت نقد دریافت کنید. نکته بسیار جالب در این خصوص این است که علاوه بر امکان تبدیل درآمد ارزی به پول رایج کشور، امکان دریافت آن به صورت دلار و سایر ارزها نیز میسر است.

همچنین بخوانید :

علاوه بر محدودیت‌های موجود و قابل بحث، یکی دیگر از درگیری‌هایی ذهنی که برای افراد در هنگام دریافت درآمد ارزی وجود دارد، یافتن یک روش امن و البته سریع است. پیدا کردن شیوه موثر و ایمن که بتواند با کارمزد بسیار پایینی به تبدیل ارز کمک کند، کمی سخت است. در پاسخ‌دهی به سوال چگونه درآمد دلاری را به صورت نقدی دریافت کنیم؟ روشهای متعددی معرفی می‌شوند.

هر کدام از روش‌ها برای پاسخ دادن به نیازی خاص و در جهت کاربردی متفاوت به کار می‌روند. انتخاب هر کدام بستگی به مسیری دارد که از آن اقدام به کسب درآمد نموده‌اید. با بررسی روش‌های زیر می‌توانید گزینه مناسب را برای شرایط اختصاصی خود بیابید. در برخی مواقع حتی می‌توانید از چندین روش به صورت همزمان نیز کمک بگیرید.

آیا می‌دانستید که هرگونه درآمد ارزی به دست آمده از طریق کانال‌های یوتیوب تنها از طریق سایت گوگل ادسنس در اختیار شما قرار می‌گیرد؟ این سایت برای پرداخت ارز شرایط اختصاصی را می‌طلبد؟

در حقیقت نه تنها بایستی که کاربر در این سایت یک حساب معتبر باز کرده باشد، بلکه باید یک حساب بانکی خارجی داشته باشد. هم‌چنین آدرسی حقیقی و معتبر را در خارج از مرزهای ایران نیز به ثبت برساند. داشتن چنین شرایطی برای اغلب ایرانیان نشدنی است و یک مسیر پیچیده محسوب می‌شود. با این حال، سه روش متفاوت برای دریافت درآمد از یوتیوب برای کاربران وجود خواهد داشت که بر حسب شرایط فرد قابل گزینش هستند.

همچنین بخوانید :
گوگل ادسنس
گوگل ادسنس یکی از بهترین روش های نقد کردن درآمد ارزی در ایران است.

1_ شرکت‌های واسطه معتبر

امروزه شرکت‌ها و سایت‌های واسطه معتبر قادر هستند تا مسیر تحریم را دور بزنند و در راستای تبدیل ارز خارجی به واحد پول مد نظر کاربرانی که مقیم ایران هستند، کمک نمایند. البته برای دریافت خدمات این شرکتها لازم است که کارمزد آن‌ها پرداخت گردد. در این روش با کسر مبلغ مختصری از درآمد اصلی، مابقی به صورت ارز انتخابی معادل‌سازی می‌شود و در حساب بانکی به ثبت رسیده وارد خواهد شد. در این مسیر، انتخاب یک شرکت معتبر همراه با کارمزد پایین مد نظر قرار خواهد گرفت.

2_ دوستان یا اقوام مقیم از خارج

روش دوم که جهت دریافت درآمد از کانال‌های یوتیوب مورد بحث است، کمک گرفتن از آشنایانی است که در خارج از کشور ساکن هستند. می‌توانید از آدرس و حساب بانکی این اشخاص استفاده نمایید و به راحتی درآمد خود را دریافت کنید. البته این شیوه یک مشکل بزرگ نيز با خود به همراه دارد. امکان دارد که دریافت این مبلغ ارزی و واریز آن به حساب دیگری، برای شخص مورد نظر در خارج از کشور مالیات به همراه داشته باشد. به طور معمول، ریسک مالیاتی افراد را از انجام این کار منع می‌کند.

3_ سکونت در کشورهای همسایه

اگر درآمد دلاری فرد در سطوح پایین و مبالغ اندکی قرار داشته باشد، دو روش قبل جوابگو هستند. اما چنان‌چه درآمد ارزی مورد نظر به صورت ماهیانه تعریف شده باشد و مبالغی بیش از 3000 دلار را به صورت مداوم در هر ماه به خود اختصاص دهد، دو روش پیش به صرفه نخواهد بود. در این صورت چگونه درآمد دلاری را به صوت نقد دریافت کنیم؟ روشی که در این‌جا می‌تواند به شما کمک کند، اقامت کوتاه مدت یا سفر به کشورهای هم مرز با ایران و یا کشورهای همسایه می‌باشد. از جمله کشورهایی که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند ارمنستان یا ترکیه معرفی می‌شوند.

همچنین بخوانید :

4- سیستم مالی پی‌پال

اگر درآمد دلاری شما در بستر یوتیوب نیست و متعلق به سایر سایت‌ها باشد، در اغلب موارد سیستم مالی و حساب پی‌پال می‌تواند به شما کمک نماید. این سیستم مالی اکثریت سایت‌ها را مورد حمایت خود قرار داده است. البته با قاطعیت می‌توان به این موضوع پرداخت که حساب پی‌پال یکی از ایمن‌ترین روش‌های تبدیل ارز در تمام جهان محسوب می‌شود. این سیستم مالی توسط یکی از شرکت‌های معتبر آمریکایی راه‌اندازی شده است و به هیچ عنوان استفاده از آن در محدوده جغرافیایی ایران امکان‌پذیر نیست.

البته این سیستم به هیچ عنوان کاربران ایرانی را از حضور در سامانه خود منع نکرده است. فقط کاربران ایرانی اجازه ندارند تا در داخل کشور از امکانات سیستم ذکر شده بهره ببرند. بنابراین اگر پاسپورت ایرانی دارید، ولی ساکن ایران نیستید و مقیم کشورهای خارجی هستید، در استفاده از این حساب معتبر با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. شایان ذکر است که این روش نه تنها جهت دریافت ارز بلکه جهت انتقال آن به سایر حساب‌های معتبر دنیا نیز به کار گرفته می‌شود.

پی پال
راهنمای نقد کردن درآمد ارزی از طریق پی پال

در حال حاضر حساب معتبر و جهانی پی‌پال یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های مالی جهت انجام انواع تراکنش و پرداخت آنلاین است. مدت زمان لازم برای انتقال ارز بین حساب‌های بانکی و حساب پی‌پال، یک الی دو روز تخمین زده می‌شود که بازه زمانی مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در زمان حال حساب ارزی و سیستم مالی پی‌پال به عنوان دومین روش نقد کردن درآمد ارزی، کاربران گستردهای را از تمام نقاط دنیا در سیستم خود جای داده است.

5- ویزاکارت یا مسترکارت

ویزاکارت و مسترکارت دو مورد از پرکاربردترین کارت‌های الکترونیکی در حوزه تبادلات ارزی دنیا محسوب می‌گردد که در هنگام انجام خریدهای آنلاین بسیار مورد توجه هستند. برای استفاده از موجودی این کارت‌ها بایستی از درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده نمود. زیرا درگاه پرداخت فیزیکی برای آن‌ها در داخل ایران وجود ندارد و تنها راه تبدیل ارز در آن استفاده از سایت‌های واسطه خواهد بود. اگر در یک سایت واسطه قانونی و رسمی اقدام به ثبت نام نمایید، وارد سیستم مالی بین‌المللی خواهید شد.

یک تفاوت مثبت این روش نسبت به صرافی‌ها، مکانیزه نمودن فرایند مربوطه است که تبادلات ارزی را بسیار تسهیل نموده و بر سرعت آن افزوده است. درآمد ارزی مورد نظر می‌تواند از طریق ویزاکارت یا مسترکارت به لینک اختصاصی کاربر در سایت انتخابی واریز شود. بدین طریق موجودی حساب فرد در اکانت شخصی او تا سطح انتقال یافته افزایش می‌یابد.

ویزاکارت
کارت های بین المللی یکی دیگر زا بهترین گزینه برای دریافت درآمد دلاری و نقد کردن آن در ایران هستندو

حالا دیگر به راحتی خواهید توانست تا موجودی حساب خود را به ارز رایج مملکت تبدیل نمایید و به راحتی تحویل بگیرید. البته علاوه بر این روش به شیوه‌های دیگری نیز می‌توان موجودی مسترکارت خود را به واحد ارزی مورد نظر تحویل بگیرید. باید گفت که دستگاه‌های اختصاصی خودپرداز برای این کارت وجود دارد و نمی‌توان از هر نوع دستگاهی استفاده کرد.

ویژگی ها و مزایای خرید مستر یا ویزا کارت

خودپردازهایی که با این کارت سازگار هستند عبارت مسترکارت بر روی آن‌ها حک شده است. کسانی که از این نوع کارت‌ها جهت انجام تراکنش‌های مالی بین‌المللی خود کمک می‌گیرند، می‌توانند از خودپردازهای مربوطه نیز جهت دریافت موجودی حساب خود استفاده کنند. اما از آن‌جا که این خودپردازها در کشور ما وجود ندارد، شیوه اول مناسب‌ترین روش جهت دریافت درآمد ارزی و نقد کردن آن خواهد بود.

6- ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین

چگونه درآمد دلاری را به صورت نقدی دریافت کنیم؟ فراگیر شدن ارزهای دیجیتال در کل دنیا به نفع کاربران ایرانی تمام شده است و جهت نقد کردن درآمد ارزی و معادل‌سازی آن به تومان کار ساده‌تر شده است. این نوع از ارزها به صورت غیر متمرکز در سیستم مالی دنیا گردش دارند. از این رو تحت تاثیر شرایط مختلف بانک‌ها و تحریمات صورت گرفته قرار نخواهند گرفت. این عدم اثرپذیری ارز دیجیتال از شرایط حقیقی بانک‌ها و سیستم مالی، فرصتی ویژه برای ایرانیان جهت حضور در سیستم مالی دنیا و انجام تراکنش‌های بین‌المللی به وجود آورده است.

نقد کردن درآمد دلاری با ارزهای دیجیتال

بدین منظور لازم است ‌که یک نمونه کیف پول ارز دیجیتال را برای خود فعال نمایید. برای تبدیل ارز و استفاده از این سیستم مالی چند روش گوناگون و ساده پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر ارز دیجیتال دریافت کرده‌اید با کمک صرافی‌های ارز دیجیتال به سادگی می‌توانید اقدام به تبدیل و معادل‌سازی آن نموده و مبلغ مورد نظر را به واحد ارزی مد نظر خود دریافت نمایید. البته چنان چه قصد دارید تا ارز دیجیتال را ذخیره کنید و به مرور زمان از آن استفاده کنید، لازم است برای خود کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری فعال نمایید.

روش های نقد کردن درآمد ارزی
راهنمای نقد کردن درآمد دلاری از طریق ارزهای دیجیتال

از بین این دو نوع کیف پول، نمونه سخت‌افزاری ارز دیجیتال، امکان ذخیره‌سازی طولانی مدت ارز را فراهم خواهد نمود. البته توجه کنید که برای این کیف پول به صورت دوره‌ای باید هزینه خرج کنید. به طور کلی، اگر درآمد ارزی خود را به صورت ارز دیجیتال دریافت کنید، خیلی راحت در داخل کشور می‌توانید از آن بهره‌مند شوید و مشکلات آن کمتر خواهد شد. بدون این‌که لازم باشد دست به دامن سایت‌ها یا شرکت‌های واسطه شوید و یا حتی کارمزد سنگینی جهت تبدیل واحد ارز پرداخت کنید.

7- کیف پول الکترونیکی

آیا می‌خواهید بدانید چگونه درآمد دلای را به صورت نقدی دریافت کنیم؟ آیا روش‌های قبلی برای شما پیچیده بودند یا اصلا عملی نبودند؟ آیا به دنیال یک روش جایگزین به جای حساب پی‌پال هستید؟ گزینه‌ای که بتواند همان قابلیت‌ها را تحت شرایط ساده‌تری در اختیارتان قرار دهد. امروزه کیف پول‌های الکترونیکی به خصوص وب‌زمانی و پرفکت مانی می‌توانند گزینه‌های مناسبی محسوب شوند.

مزیت های داشتن کیف پول الکترونیکی

در زمان حال روسیه روابط دوستانه‌ای با ایران دارد و کیف پول‌های معرفی شده تحت تاثیر تحریمات بانکی در کل دنیا قرار ندارند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای کاربران ایرانی با محدودیتی روبرو نیست و ایرانیان می‌توانند همانند دیگر کاربران دنیا به صورت آزادانه در این ولت ها حضور داشته و از امکانات آن ها استفاده کنند. این کیف پول‌ها از نظر عملکرد فنی و استقلال بانکی مشابه با پی‌پال هستند. البته گستردگی این کیف پول‌ها به اندازه پی‌پال نیست و فراگیری بسیار کمتری دارند و این یکی از نقاط ضعف آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

شاید یکی از امتیازات ترغیب کننده ایرانیان برای حضور در این سیستم مالی متفاوت، تحریم نبودن آن‌ها باشد. انواع تراکنش مالی در این سامانه‌ها قابل انجام است و می‌توان درآمد خود را از طریق این سامانه‌ها دریافت نمود. شایان ذکر است که دریافت موجودی حساب به پول داخل کشور نیز فرایند ساده‌ای قلمداد می‌شود.

فعال کردن این کیف پول‌ها هزینه‌ای ندارد و می‌توان از آن به عنوان یک روش کمکی در کنار سایر شیوه‌ها بهره گرفت. باز هم استفاده یا عدم استفاده از این روش به شیوه درآمدزایی کاربر مرتبط است. بستگی دارد که چه کسب و کاری دارید و پول مربوط به درآمد خود را چگونه دریافت می‌کنید.

کیف پول دیجیتال
ویژگی ها و مزایای کیف پول های دیجیتال

تبدیل امن درآمد دلاری به پول نقد

علاوه بر سوال چگونه درآمد ارزی را به صورت نقدی دریافت کنیم؟ در این‌جا یک سوال مهم‌تر ایجاد خواهد شد. شاید بپرسید امن‌ترین و بی دردسرترین روش جهت تبدیل درآمد دلاری به پول نقد چیست؟ در جواب این سوال باید گفت که در حال حاضر صرافی‌های ایران امن‌ترین روش نقد کردن درآمد ارزی هستند. البته این روش، بر خلاف سایر راهکارها عمدتا به صورت حضوری انجام می شود. ضمن این‌که این شیوه مزیت‌های زیادی را نیز با خود به دنبال دارد.

به دلیل اعتبار زیاد، به رسمیت شناخته شدن صرافی‌های ایرانی و هم چنین یکسان بودن نرخ بازار با نرخ تبدیل ارز در این مراکز، درآمد دلاری خود را به صورت کامل و واقعی دریافت می‌کنید. بنابراین برخلاف روش‌های دیگر کارمزد آن‌چنانی ندارد و منجر به کسر مقدار زیادی از موجودی نخواهد شد. موضوعی که برای اغلب افراد درجه اهمیت زیادی دارد. تبدیل درآمد توسط صرافی ها در مقایسه با سایر روش های مشابه، هزینه و کارمزد کمتری دارد!

فرایند تبدیل درآمد ارزی به پول نقد در این مراکز بسیار سریع‌تر از روش‌های مشابه است. ضمن این‌که امکان حضور کلاهبرداران و یا انجام سوءاستفاده‌های مالی فراوان در این روش وجود ندارد. به عبارتی دیگر روشی با امنیت بالاست که خیال شما را در خصوص تبادلات ارزی آسوده‌تر خواهد نمود. با خیال راحت و بدون دغدغه از بابت مشکلات موجود در سایر شیوه‌ها می‌توانید اقدام به نقد کردن حساب ارزی خود کنید.

در بین روش‌های موجود کدام یک جهت تبدیل درآمد ارزی به پول نقد، کمترین کارمزد را دارا می‌باشد؟

صرافی‌های ایرانی کارمزد بسیار کمی را برای تبدیل ارز و نقد کردن درآمد دلاری دریافت می‌کنند. البته ارز دیجیتال نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد، به شرط آن‌که یک ارز دیجیتال معتبر انتخاب شود.

آیا برای تبدیل درآمد دلاری به پول نقد از هر روشی می‌توان استفاده نمود؟

خیر، هر روش مطابق با نوعی درآمدزایی تناسب پیدا کرده است. ضمن این‌که باید اشاره کرد سایت مورد نظر که کسب و کار از طریق آن صورت می‌گیرد، باید پذیرنده روش مورد نظر نیز باشد. شایان ذکر است که اغلب سایت‌ها از حساب پی‌پال پشتیبانی می‌نمایند و از این طریق می‌توان در بیشتر سایت‌ها جهت درآمدزایی حضور پیدا کرد.

جمع‌بندی

چگونه درآمد دلاری را به صورت نقدی دریافت کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ مناسب این سوال و یافتن روش‌های متعدد تبدیل درآمد ارزی به نقد، این مطلب به درد شما می‌خورد. در این‌جا 5 روش اصلی در کنار امن‌ترین روش موجود، برای کاربران ایرانی جهت دریافت درآمد ارزی خود ذکر شد. انتخاب یک روش متناسب با نوع درآمدزایی کاربر انجام خواهد گرفت. اگر در انتخاب یکی از شیوه‌های معرفی شده جهت بهره‌گیری در راستای تبادلات ارزی با مشکل مواجه بودید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید تا از این طریق بتوانید راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

source

توسط